موشن گرافیک حرفه ای

موشن گرافیک حرفه ای

 

موشن گرافیک حرفه ای + نمونه موشن گرافیک حرفه ای

بزارید با یک موضوع نا مرتبط شروع کنیم !

اونایی که بازی و بازی کردن با پلی استیشن رو دوست دارند حتما با بازی معروف و دوست داشتنی Red Dead Redemption 2 آشنا هستند و حتما این بازیو انجام دادند. اما شاید بپرسید تولید موشن گرافیک حرفه ای در این مطلب چه ارتباطی با بازی داره؟ از زمان های قدیم از طرح های گرافیکی برای جذب مشتری استفاده می شده. اگر این بازیو انجام داده باشید حتما به فروشگاه لباس توی بازی رفتین و ژورنال هاشو دیدید! از زمان های قدیم که مثل امروز عکاسی حرفه ای و تجهیزات نبوده مردم برای فروش طرح محصولاتو میکشیدن و با این وسیله مشتری هارو جذب می کردن و فروش محصولاتو بالا میبردن.

به این عکس از محیط بازی نگاه کنید!

موشن گرافیک حرفه ای

 

بله بهترین راه برای جذب مشتری برای فروش بهتر و آشنایی اونها با خدمات ؛ استفاده از گرافیک و طرح های گرافیکیه.

تکنولوژی و ظهور کامپیوتر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور کامپیوتر ها دیگه مردم به گرافیگ و عکس دل نبستند و به دنبال فراتر از عکس و طرح های گرافیکی رفتند ، ویدیو یا همون طرح های گرافیکی متحرک ! امروزه طرح های گرافیکی متحرک به اندازه ای پیشرفت کردند که در فیلم های سینمایی حرف اول را میزنند. بدونه طرح های گرافیکی به همراه ویدئو های واقعی مخاطب دیگه جذب فیلم های امروزی نمیشه و به همین دلیل همه کارگردان ها و فیلم سازهای امروزی به افکت های سینمایی و میکس طرحهای گرافیکی با بازیگر های واقعی رو آوردند. مثل فیلم های تخیلی و اکشنی که فروش بالایی داشتند. نتیجه میگیریم که طرح های گرافیکی از زمان های قدیم تا به امروز نسبت به نوشته خواهان بیشتری داشتند.

موشن گرافیک حرفه ای

تصاویر متحرک در یک کلمه به معنی رساندن لب کلام به مخاطب کمتر از یک دقیقه از طریق ساخت انیمیشن کوتاه یا همان تیزر تبلیغاتی است. تصاویر متحرک نماد ها و اشکال هندسی است که باعث ایجاد هیجان در بیننده و در نتیجه جذب به هدف و خدمات شما میشود.

ابزار های تولید موشن گرافیک حرفه ای

چند سال پیش یا بهتره بگیم چندین سال پیش flash و موشن های اون طرفداره زیادی داشت. فلش با نرم افزار micromedia flash شروع به کار کرد و بعد به زیر مجموعه adobe پیوست و نام اون به adobe flash تغییر کرد. البته باید گفت adobe امتیاز برنامه فلش را خریداری کرد.

 

موشن گرافیک حرفه ای
اما زیاد طول نکشید که html5 به بازار اومد و جای فلش و حجم سنگینه این پلتفورم را گرفت.

با گذشت زمان شرکت معروف adobe به این نتیجه رسید که دیگه زمان فلش و استفاده از آن گذشته و کم کم اسم این نرم افزار به adobe animate تغییر کرد. البته همچنان فلش پا برجاست اما از دیده برنامه نویسان و افراد حرفه ای در این حوزه فلش کمتر جایگاه نسبت به html5 داره! امیدوارم خسته نشده باشید و دوست داشته باشید تا انتها این نوشته را بخونید.

محبوبیت موشن گرافیک و تاثیر آن بر روی کاربران

با محبوبیت موشن گرافیک و تاثیر آن بر روی کاربران ، شرکت adobe معروفترین ابزار را در زمینه تولید تیزر تبلیغاتی رو نمایی کرد ، با نام adobe ae یا adobe after effects که با جرات تمام میشه گفت بهترین در زمینه تولید محتوای گرافیکی یا همون تیزر تبلیغاتی است. البته قدرت این نرم افزار در کارهای ویدئویی هست و نه فقط برای تولید موشن گرافیک !! ، اما به خاطر قدرتمند بودن خروجی های این نرم افزار محبوبیت بسیاری در ساخت تیزر بدست آورده و همچنین راحتی و روان بودن کار با این نرم افزار قدرتمند باعث محبوبیت هرچه بیشتر این نرم افزار شده.

تیزرها چه کاربردی دارند ؟

تیزرها در هر زمینه کاربرد بسیار زیادی دارند از جمله معرفی شما، معرفی کسب کار و خدمات ، تبلیغات ، آموزش و از همه مهم تر رساندن اصل مطلب به کاربر به جای نوشتن 1000 کلمه در چندین ثانیه.

به این فکر کنید که که به دنبال یک آموزش و یا خدمات خاص هستید

وقتی با یک نوشته طولانی مواجه میشید چه حسی دارید؟ حتی اگر مشکل گشای شما باشد؟ آیا واقعا تا انتها مطلب رو دنبال میکنید یا فقط به تیتر ها و عنوان ها توجه می کنید؟ مثل همین الان!!! 🙂 اما اگر ببینید که یک ویدئو گرافیکی همان خدمات و خواسته شما را در 30 ثانیه برای شما بازگو میکند چطور؟ آیا نوشته را میخوانید یا 30 ثانیه ویدئو میبینید؟ موشن گرافیک به همین دلیل به شدت محبوب شده چون زمان شما را نمی گیره و همچنین دیدن ویدئو برای شما ساده تره ، تازه با موسیقی و افکت ها !!!!

 

نمونه موشن گرافیک معرفی آموزشگاه زبان نصیر

چطور میشه تصاویر متحرک حرفه ای درست کرد؟

اول از اینکه تصمیم بگیرید که شروع به یادگیری یک نرم افزار کنید که پیشنهاد ما همون adobe after effects افتر افکت هست باید بدونید توانایی هنری شما چقدره؟

  • آیا خوب رنگهارو میشناسید؟
  • آیا توانایی دیده هنری دارید؟
  • آیا توانایی اینو دارید که قبل از شروع به ساخت یک تصویر متحرک اونو توی ذهن خودتون مجسم و متحرک کنید؟
  • آیا طرحهایی که تا به امروز ساختید از هر 10 نفر 6 نفر دوست داشتن؟

نتیجه

بعد از اینکه به این نتیجه رسیدید که توانایی حداقل برای شروع یک کار هنری دارید شروع کنید به یادگیری adobe after effects و نگران سختی مسیر نباشید ، چون به شدت ساده و شیرینه چون هنر لازم برای ساخت یک موشن گرافیک حرفه ای را دارید. با آموزش های تجربی شروع کنید ، خودآموزی بیشترین تاثیر را بر روی یادگیری شما داره. شروع به کشیدن یک طرح ساده کنید و تصمیم بگیرید چه نوع موشنی می خواهید خلق کنید، بعد از اون مرحله مرحله به دنبال آموزش باشید تا در ذهن شما کار با نرم افزارهای مورد نظر نقش ببنده.

ساخت تیزر تبلیغاتی
میدونم از دیدن تبلیغات خسته شدید و همیشه حس می کنید پشت هر تبلیغی پول خرج کردنه ، اما میتونید کارهای مارو ببینید و بهتر از ما طراحی کنید و یا کسب درآمد کنید و یا به معرفی کسب و کار و خدمات خودتون با ساخت موشن گرافیک بپردازید. امید دارم این مطلب حداقل دیده شمارو به ساخت و تولید موشن گرافیک باز کرده باشه.

مرسی که این مطلبو تا انتها خوندید.

توکا آژانس تولید محتوای بصری و متنی

tookaa.ir

به این نوشته امتیاز بدید
[مجموع: 2 میانگین: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *