تیزر

تیزر

تیزر تبلیغاتی گویای خلاصه‌ای از محتوای اصلی یک برند، فیلم، سریال یا یک محصول است، به شدت تیزر‌ های تبلیغاتی بر روی مخاطبان تاثیر گذار است پس بهترین را بسازید و بهترین بودن کسب و کار یا برند خود را به مخاطبان و کاربران خود نشان دهید. در ادامه با ما باشید…

  • تیزر به چه معناست؟
  • آیا تیزر ها انواع مختلفی دارند؟
  • چگونه یک تیزر تبلیغاتی بسازیم ؟
  • ساخت تیزر تبلیغاتی توسط چه اشخاصی انجام میشود ؟
  • ارزان ترین و اقتصادی ترین راه برای ساخت و معرفی کسب و کار چیست ؟
  • تبلیغات تیزری چیست؟
  • جایگاه انیمیشن ها کجاست ؟

و سوال های بسیاری که ممکن است در ذهن شما ایجاد شود ، سعی کرده ایم در این مطلب بیشتر به پاسخ این سوالات بپردازیم و همچنین در ارتباط با انیمیشن ها و موشن گرافیک که مقرون به صرفه ترین راه برای تبلیغات است صحبت کنیم.

تیزر

تیزر ( Teaser ) :

این کلمه در فرهنگ لغت انگلیسی از Tease به معنای ” دست انداختن ، شوخی کردن و اذیت کردن” است. اما تیزینگ ( Teasing ) در فرهنگ اصطلاحات تبلیغات و مارکتینگ به تکنیکی از تبلیغات گفته می شود که در آن برای افزایش جلب توجه مخاطبان و درگیر کردن ذهن مخاطب از کنجکاوی او استفاده می شود . به طوری که اطلاعات بصورت کامل به او عرضه نمی شود ( مثلا نام برند و خدمات و یا محصولات در آگهی عرضه نمی شود ). 

این گونه کمپین های تبلیغاتی معمولا

این گونه کمپین های تبلیغاتی معمولا در چند مرحله زمانی یا مکانی خاص طراحی و منتشر می شوند. به آگهی های تبلیغاتی مرحله اول که بیشترین جلب توجه و سوال ، درگیری یا علاقه را در مخاطب ایجاد می کند “ تیزر” یا تیزر تبلیغاتی  گفته می شود. این سبک از تبلیغات ابتدا بیشتر توسط خواننده های موسیقی و تولید کنندگان فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی استفاده می شد و کم کم با پیشرفت تکنولوژی و آمدن کامپیوتر های قدرتمند و نرم افزارهای کامل و جامع ، انیمیشن ها و موشن گرافیک ها وارد تبلیغات تیزری شدند

تیزر های تبلیغاتی توسط چه افرادی ساخته و پردازش میشود ؟

برای ساخت تیزر تبلیغاتی یا باید از افراد با سابقه بخواهید که برای شما این کار را انجام دهند و یا از شرکت های ساخت تیزرهای تبلیغاتی بخواهید تا برای شما تبلیغات را انجام دهند و اما اگر تصمیم دارید که خودتان دست بکار شوید این را حتما بدانید که این کار نه تنها نیاز به تخصص دارد بلکه داشتن تجربه در کارهای مختلف بشدت در ساخت تیزر اهمیت خواهد داشت ، فکر نکنید که ارزانتر انجام شود به این فکر کنید که نتیجه بهتری کسب کنید.

ساخت تیزر تبلیغاتی نتیجه عکس خواهد داشت

توجه داشته باشید که خیلی از استارتاپ ها برای اینکه تبلیغات را ارزانتر انجام دهند به دنبال راه های ساده هستند و کم هزینه ، به طور مثال امروزه ساخت تیزرهای تبلیغاتی بسیار باب شده و همچنین با یک جستجوی ساده در اینترنت کلی آموزش های مختلف برای ساخت تیزر پیدا میکنید و به این نتیجه می رسید که چرا فلان هزینه را برای ساخت به افراد و یا شرکت ساخت موشن گرافیک و انیمیشن تبلیغاتی بپردازم !! خودم می سازم؟!
قبل از اینکه شروع به ساخت کنید چند سوال از خود بپرسید :
چقدر تجربه دارید ؟ آیا اگر تیزر تبلیغاتی که بعد از دیدن چند ویدئو آموزشی ساختید ، آیا تاثیر مثبت بر روی برند و کسب و کار شما قرار میدهد ؟ اگر کیفیت تولید شما از رقبا کمتر باشد برعکس مخاطبان اندکی که در حال حاضر دارید از شما فراری نمیشوند؟

اگر تجربه ندارید و نمی خواهید هزینه کنید تبلیغات نکنید

در بعضی مواقع تبلیغات اگر به طور صحیح انجام نشود برای شما نتیجه ی عکس خواهد داشت ، به هر قیمتی تبلیغات نکنید ، اگر تجربه ندارید و نمی خواهید هزینه کنید تبلیغات نکنید ، چون باعث میشود بشدت غیر حرفه ای دیده شوید و به ضرر شما تمام خواهد شد.

تیزرهای تبلیغاتی ارزان پایان کسب و کار شما است

به دنبال کیفیت تولید و ساخت تیزرهای تبلیغاتی باشید و نه به دنبال ارزان بودن ، اگر نمی توانید برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی که با استفاده از فیلمبرداری و هزینه های مختلف برای معرفی کسب و کار خود هزینه کنید از موشن گرافیک بهره ببرید. موشن گرافیک از خانواده انیمیشن های تبلیغاتی است.

موشن گرافیک

شما میتوانید افرادی را استخدام کنید که ساخت تیزرها را برای شما انجام دهند و یا میتوانید یک شرکت ساخت انیمیشن تبلیغاتی پیدا کنید که دارای سوابق کاری زیادی باشند تا بتوانند بهترین تیزر را برای شما آماده کنند ، هزینه ساخت موشن گرافیک از ساخت فیلم های تبلیغاتی بسیار پایین تر است و این برای شما میتواند گزینه مناسبی باشد.

برای تبلیغات هزینه کنید

تنها جایی که باید بیشترین هزینه را بپردازید تا یک کسب و کار موفق داشته باشید تبلیغات است ، تبلیغات باید بصورت مکرر و در فاصله زمانی مشخص و هدفمند انجام شود تا نتیجه مطلوب را ایجاد کند ، مطمئن باشید که اگر هزارتومان هزینه تبلیغات میکنید ۳ هزار تومان شاید بیشتر به شما برمی گرداند پس هرچه بیشتر هزینه کنید و هدفمند باشید بازخورد مالی بیشتری هم خواهید داشت.

ساخت موشن گرافیک به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

برای ساخت تیزر با استفاده از موشن گرافیک باید در چه نرم افزارهایی تخصص داشته باشیم
adobe Illustrator,  Adobe after effects , adobe photo shop , Cinema 4D , 3ds max که البته با توجه به خواست نهایی شما از خروجی پروژه نیاز به یادگیری همه نرم افزار ها متفاوت خواهد بود. در مرحله بعدی صدا گذاری و گویندگی کار شما را معنا میبخشد و باعث تکمیل شدن تیزر تبلیغاتی شما خواهد شد.

تیزر تبلیغاتی

چطور تبلیغات کنیم تا بهترین نتیجه را ببینیم؟

شما برای تبلیغات و دیده شدن بیشتر پس از ساخت تیزر و آماده کردن آن با توجه به خدمات و کسب و کار خود میتوانید تبلیغات هدفمندی داشته باشید ، به طور مثال اگر میخواهید وب سایت و یا اپلیکیشن خود را با ویدیوی نهایی که آماده کرده اید نمایش دهید بهترین راه برای دیده شدن شما تبلیغات در شبکه های اجتماعی و یا تبلیغات در وب سایت های اشتراک ویدیو است ، مانند یوتیوب که حتی میتوانید با پرداخت مبلغی تقاضا کنید که بیشتر دیده شوید و تیزر شما بیشتر نمایش داده شود.

تیزر ی آماده کنید که دست به دست شود

مردم علاقه زیادی دارند که اشتراک گذاری کنند ویدئو ها را برای دوست و آشنا به اشتراک بگذارند،  پس طوری تیزر آماده کنید که باعث شود دست به دست شوید ، بهترین نوع تبلیغات همین پروسه معرفی دهان به دهان است ، که افراد شما را به یکدیگر معرفی کنند . در نتیجه کاری کنید که مشارکت مردم در دیده شدن شما افزایش یابد.

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک را درک کنید و با انواع تیزرها آشنا شوید

اگر تصمیم گرفتید از موشن گرافیک ها برای ساخت تیزر تبلیغاتی  خود استفاده کنید ، تفاوت آن را با انیمیشن های کارکتر و کارتونی کاملا درک کنید و سپس کار را به کاردان بسپارید ، شما اگر به یک موشن گرافیست بگویید برای شما تیزری آماده کند که شبیه به انیمیشن باشد به احتمال زیاد نتیجه ای غیر حرفه ای برای شما خواهد داشت ، ساخت انیمیشن تبلیغاتی نیاز به انیماتوری دارد و بصورت حرفه ای ساخت میشود.

تبلیغات هدفمند یعنی چه ؟

اینکه شما هزینه کنید و تولید تیزر تبلیغاتی انجام دهید و فقط فایل نهایی آن را در اینستاگرام خود قرار دهید و منتظر مشتری و مخاطب میلیونی باشید امکان پذیر نیست. اجازه دهید با یک مثال بیشتر مسئله را باز کنیم ، شما یک ویدیوی تبلیغاتی دارید که به معرفی یک فروشگاه اینترنتی فروش موبایل میپردازد ، برای تبلیغات هدفمند آن باید چکاری انجام داد تا بیشترین نتیجه را ایجاد کند ؟ صبر کنید و هیجان خود را کنترل کنید ، منتظر بمانید تا یک موبایل جدید عرضه شود تا میزان درخواست خرید در جامعه افزایش پیدا کند و سپس تبلیغ موبایل جدید را منتشر کنید و بعد از یک فاصله چند روزه تیزر خود را منتشر کنید تا مخاطبان شما برای اینکه از قیمت و خدمات فروش شما با خبر شوند به شما مراجعه کنند و فروش شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

ساخت تیزر تبلیغاتی
تیزرهای تبلیغاتی را در کجا ها منتشر نکنیم ؟
  1. در جایی تبلیغ کنید که مخاطبان واقعی شما حضور داشته باشند.
  2. اگر تبلیغات شما مختص به بزرگسالان است فقط در گروه ها و شبکه های بزرگسالان تیزر خود را منتشر کنید.
  3. تبلیغاتی که مختص به یک جنسیت خاص است را فقط به همان افراد نمایش دهید.
  4. میزان لایک در شبکه های اجتماعی ، نشان دهنده موفقیت شما نیست.

نقش موشن ها در تیزر تبلیغاتی

همانگونه که می‌دانید تصاویر انیمیشنی بشدت محبوب شده‌اند و طرفداران زیادی دارند، چرا از موشن گرافیک‌ ها استفاده نکنیم؟

به این نوشته امتیاز بدید
[مجموع: 2 میانگین: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *