ساخت موشن گرافیک در همدان

ساخت موشن گرافیک در همدان

ساخت تیزر تبلیغاتی در همدان ، برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک از اینجا شروع کنید

ساخت موشن گرافیک در همدان

یکی از استان‌های ایران است و مرکز این استان، شهر باستانی همدان میباشد . استان همدان از لحاظ جمعیت، چهاردهمین و از لحاظ مساحت، بیست و سومین استان کشور محسوب می‌گردد .

جمعیت آن

بر پایهٔ سرشماری سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱٬۷۵۸٬۲۶۸ نفر بوده‌است. استان همدان با ۲۰٬۱۷۳ کیلومتر مربع وسعت، از سمت شمال به استان‌های زنجان و قزوین، از سمت جنوب به استان لرستان ، از سمت شرق به استان مرکزی و از سمت غرب به استان‌های کردستان و کرمانشاه محدود شده‌است. این استان بین مدارهای ۳۳ درجه و ۵۹ دقیقه تا ۳۵ درجه و ۴۸ دقیقهٔ عرض شمالی از خط استوا و ۴۷ درجه و ۳۴ دقیقه تا ۴۹ درجه و ۳۶ دقیقهٔ طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار گرفته و شامل ۹شهرستان، ۲۵ بخش، ۳۰ شهر، ۷۳ دهستان و ۱۲۱۰روستا است .

ساخت تیزر تبلیغاتی در همدان ، برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک از اینجا شروع کنید
ساخت موشن گرافیک در همدان
ساخت تیزر تبلیغاتی در همدان

شهر همدان :

این شهر از لحاظ جمعیت چهاردهمین شهر پرجمعیت ایران به‌شمار می‌آید و در مرداد سال ۱۳۸۸ به عنوان یکی از کلانشهر های ایران معرفی شد .

دین و مذهب :

بیشتر ساکنان همدان، مسلمان و پیرو مذهب شیعه‌اند. در بعضی مناطق، مذهب اهل سنت و یارسان نیز وجود دارد، در ضمن اقلیت‌های مذهبی مانند، مسیحی، یهودی، زرتشتی نیز، به تعداد بسیار اندکی، ساکن هستند .

نام های قدیمی :

نخستین باری که اسم این شهر برده شد، در حدود ۱۱۰۰ سال پیش از میلاد بود که نام همدان را اَمدانه ذکر شده‌است. این شهر تحت نام‌های دیگری از قبیل هگمتانه، هگمتان، اکباتان، اکباتانا، آمدانه، آنادانا نیز نوشته شده‌است.

ساخت
تیزر تبلیغاتی در همدان
، برای سفارش ساخت
تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک
از اینجا شروع کنید

بنا های استان :

بنای استان را به دیا آكو پادشاه ماد نسبت می‌دهند:

1 – حمام حاج تراب
2 – مقبره بوعلی سینا
3 – مقبره بابا طاهر عریان
4 – مقبره بوعلی سینا
5 – بازمانده بنای تاریخی هگمتانه
6 – مسجد جامع
7 – شیر سنگی
8 – بنای تاریخی گنج نامه
9 – بنای تاریخی برج قربان

ساخت تیزر تبلیغاتی در همدان ، برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک از اینجا شروع کنید

آب و هوای استان :

آب و هوای همدان مختلف و اوضاع جوّی منطقه از لحاظ حداقل و حداکثر برودت و باران در فصول سال متغیر است در نقاط کوهستانی سرد است حد متوسط برف سالانه بین ۱۵۵ تا ۲۴۵ میلی‌متر می‌باشد و سرما تا ۳۰ درجه زیر صفر می‌رسد.
میانگین دمای سالانهٔ همدان ۱۱٬۳° ثبت شده‌است. همچنین گرم‌ترین دمای همدان +۴۰° و سردترین دمای آن -۳۲٬۸° ثبت شده‌است. میانگین بارش سالانه همدان نیز ۳۱۷٬۷ میلیمتراندازه‌گیری شده‌است.


کوه های استان :


شهر همدان در دره‌ها و دامنه‌های شمالی کوهستان الوند واقع شده‌است. مرتفع‌ترین قلهٔ این کوهستان، قله کوه الوند با ارتفاع ۳۵۷۴ متر از سطح دریاست که این قله بین تویسرکان و همدان و در ۱۸ کیلومتری شهر همدان واقع شده‌است.


گردنه های معروف استان :

از گردنه‌های معروف این کوه از گردنه زاغه بین همدان و ملایر، گردنه اسد آباد بین همدان و کرمانشاه و گردنه همه کسی بین همدان و سنندج می‌توان نام برد.

ساخت تیزر تبلیغاتی در همدان ، برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک از اینجا شروع کنید

به این نوشته امتیاز بدید
[مجموع: 0 میانگین: 0]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *