ساخت موشن گرافیک در کرمانشاه

ساخت موشن گرافیک حرفه ای در کرمانشاه

ساخت موشن گرافیک در کرمانشاه

برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی از اینجا شروع کنید

ساخت موشن گرافیک در کرمانشاه ارزان و هدفمند

کرمانشاه مرکز استان کرمانشاه ( کرمانشاهان ) می باشد و بزبان کردی کرمانشاهی ” کرماشان ” خوانده میشد بیشتر مردم این دیار بزبان کردی کرمانشاهی صحبت میکنند و حدود 70 در صد مردم بومی واصیل هستند و 30 در صد آن بزبان کردستانی ، لری ، خوزستانی وترکی متکلم هستند .

ساخت موشن گرافیک در کرمانشاه
ساخت موشن گرافیک در کرمانشاه

جاهای دیدنی و آثار قدیمی کرمانشاه :

1 – تکیه ( مسجد ) معاون که قدمت چند ین ساله دارد .

2 – کتیبه طاق بستان

3 – بازار چنانی

4 – تاریکه بازار

5 –  بازار اسلامی ( که قبلاً بازار یهودی ها نام داشت )

برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک از اینجا شروع کنید

  رود خانه قره سو:

قدمتی دیرینه دارد که این رودخانه امروزه  هم با این نام شناخته میشود و نام آن تغییری نکرده است  .

محله کردستانی ها در کرمانشاه  :

که نام دیگر آن به محله ” لالو ها ” شهرت دارد و در دل این شهر جا گرفته است و مردمان آن بیشتر از سنندج به کرمانشاه کوچ کرده اند و در این محله ساکن هستند .

پالایشگاه کرمانشاه :

نفت خام خود را از نفت شهر ( نفتشاه سابق ) توسط خطوط لوله از طریق تلمبه خانه پایطاق واسلام آباد غرب به پالایشگاه کرمانشاه پمپاژ میشودو در مدارتولید قرار میگیرد .

موسیقی اصیل کردی :

 ترانه های کرمانشاهی بزبان کردی خوانده میشود و از آلات موسیقی همچون تار ، کمانچه ، دف و ستاراستفاده میگردد و صوتی گوشنواز به شنونده میدهد و به عنوان میراث این شهرثبت شده است .

بیمارستان ” مسیح ” :

برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و موشن گرافیک از اینجا شروع کنید

ساخت موشن گرافیک در کرمانشاه

در سه راه شریعتی ساخته شده خدمات بزرگی از نظر درمان به مردم این دیار نموده است و سابقه دیرینه دارد .

سراب قنبر :

از جاهای خوش آب و هوا و خرم کرمانشاه می توان به ” سراب قنبر ” اشاره  کرد که دارای درختان قدیمی میوه و هوای مطبوع و سردی در تابستان دارد .   

صنایع دستی کرمانشاه :

عبارتند از : گلیم ، جاجیم و گیوه می باشد .

سوغات کرمانشاه :

کلوچه کرمانشاه که با ظرافت خاصی تهیه میشود و در نوبه خود طعمی منحصر به فرد دارد و انواع متناوبی در تهیه آن بکار رفته مانند نان شکری ، خرما لو و نان روغنی می باشد که مسافران و بازدید کنند از این شهر حتماً با خودشان از این سوغات خریداری میکنند .

کوههای کرمانشاه :

پراو  و بیستون هستند که متصل به سلسله جبال زاکرس می باشد .

شهرستان قصرشیرین

شهرستان قصرشیرین از شهرستان‌های استان کرمانشاه ایران است. مرکز این شهرستان شهر قصرشیرین است. سومار دیگر شهر آن است. شهرستان قصرشیرین از شمال و غرب به کشور عراق از جنوب به استان ایلام از شرق به شهرستان‌های سرپل ذهاب و گیلانغرب محدود می‌شود. شهرستان قصرشیرین در سرشماری سال ۱۳۷۵، بالغ بر ۲۰۰۰۶ نفر جمعیت داشت که از این تعداد ۱۳۰۵۲ نفر ساکن در نقاط شهری و ۴۵۱۷ نفر ساکن درنقاط روستایی و بقیه غیر ساکن بوده‌اند، جمعیتی از مردمان قصرشیرین، بخش سومار و دهستان نصرآباد از ایل کلهر ایوان غرب می‌باشند.


شهرستان قصرشیرین بر سر راه اصلی تهران- بغداد قرار داشته و از قدیم آباد بوده‌است. مشهورترین اثر باستانی آن چهارطاقی ( در اصطلاح مردم قصرشیرین ” چهار قاپی ” شهرت دارد ) است. آثار عمارتی معروف به عمارت خسرو در این شهر وجود دارد که از آثار باستانی ایران است. مردم قصرشیرین کرد زبان هستند. از دیگر بناهای تاریخی آن کاروانسرای شاه عباسی که پس از ترمیم و بازسازی، به موزه مردم‌شناسی قصر شیرین تبدیل شده‌است. قلعه جوامیر نیز اثر تاریخی دیگری در این شهراست. تپه سرسبز تفریحی در این شهرستان با نام فلاحت وجود دارد.

مرز با عراق

شهرستان قصرشیرین با داشتن ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی می‌باشد که مرز رسمی پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و مرز خسروی با دولت مرکزی عراق هم‌مرز است.

تقسیمات کشوری

این شهرستان که در سال ۱۳۹۵ جمعیتی بالغ بر ۲۳٬۹۲۹ نفر جمعیت داشته‌است.
بخش مرکزی
دهستان الوند
دهستان نصرآباد
دهستان فتح‌آباد
شهرها: قصر شیرین
بخش سومار
دهستان سومار
شهرها: سومار

ساخت موشن گرافیک در کرمانشاه ارزان و هدفمند

آثارتاریخی قصرشیرین

بنا های تاریخی قصرشیرین که قدمت دیرینه دارد به شرح زیر می باشد:

1 – چهار طاقی ( قاپی ):

بنائی به صورت چهار پایه ( چهار تاق )می باشد که مربوط به دوران ساسانیان است ، در قصرشیرین و در شمال این شهر واقع است . این اثر در تاریخ 22 تیر 1379 با شماره ثبت 2746 به عنوان یک اثر ملی ایران به ثبت رسیده است .

2 – دیوار دفاعی قصر شیرین:

مربوط به اواخر دوره ساسانیان است و در قصرشیرین ، بخش مرکزی و در 17 کیلو متری غرب قصرشیرین مرز فعلی شهرستان قصر شیرین و سر پل ذهاب، کنار روستای فتاح بگ واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ با شماره ثبت ۱۸۱۱۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

3 – کاخ خسرو :

کاخ خسرو که با نام دو بنای ساسانی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است بنایی مربوط به دوره ساسانیان است که در قصر شیرین، درون شهر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ با شماره ثبت ۳۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است. امروز از این کاخ تنها ویرانه‌ای از آن به جا مانده‌است. کاخ خسرو یک بنای زیبا در نخلستان‌های قصر شیرین است که خسرو پرویز آن را برای همسرش شیرین ساخته بود. قسمت شرقی این کاخ یه تالار مستطیل شکل وجود داشت که سقفش به وسیله طاق‌های آجری پوشیده شده بود. در قسمت انتهایی آن هم یه اتاق گنبدی شکل وجود داشته. نکته جالب آن که این کاخ در باغ وسیعی ساخته شده که حیوانات وحشی به راحتی در آن زندگی می‌کردند و آب فراوانی از رودخانه الوند بدان وارد می‌گشته.
مشخصات و ویژگی‌های کاخ خسرو

ساخت موشن گرافیک در کرمانشاه ارزان و هدفمند

سرپرسی سایکس در کتاب تاریخ ایران در مورد کاخ خسرو آمده:

عمارت خسرو یا کاخ خسرو در قصرشیرین در سمت غربی دامنه‌های زاگرس واقع و تاریخش از آغاز سده هفتم میلادی است. کاخ نامبرده در پارکی که محیط آن شش هزار متر می‌باشد بنا شده‌است. در بعضی جاها ایوانش هنوز نمودار است و آن شش متر و نیم ارتفاع دارد. در این نزهتگاه وسیع امروزه به جز ریشه‌های درختان خرما و انار چیز دیگر دیده نمی‌شود؛ ولیکن نویسندگان عرب شرح زیباییهای این باغ و شماره جانوران نادر و کمیابی را که در آن آزاد می‌گشتند را به تفضیل نوشته‌اند. این کاخ مجلل که شعاع برکه آب مصنوعی جلو آن چشمها را خیره می‌نمود در طول شرقی و غربی بنا شده و دارای ۳۴۲ متر طول و در عریض‌ترین نقطه دارای ۱۷۸ متر عرض بوده‌است. در سمت شرقی عمارت پلکانی دو ردیف وجود دارد که منتهی به ایوانی می‌شد که ۹۹ متر پهنا داشته‌است.

سفارش موشن گرافیک در کرمانشاه ارزان و هدفمند

در این ایوان اتاقهای مسقف

طاقی چندی قرار داشته که سه طاق آن مدخل یک دهلیز طویل را تشکیل می‌دادند و اتاقهای متعدد دیگر هم به این دهلیز راه داشته‌اند. مدخل اصلی این عمارت از همان پلکان فوق و از وسط ایوان به یک سرازیری می‌گذشت که با ۲۴ ستون آرایش یافته بود و از آنجا به عمارت خصوصی شاهنشاه داخل می‌شدند. اولین تالار بزرگ و وسیع این کاخ به سه راهرو تقسیم شده و منتهی به اتاق مربع شکلی می‌شده‌است و بعد از آنجا به اتاقهای دیگری داخل می‌شدند و ایوان مسقفی نیز در مرکز حیاط دیده می‌شود. اتاقهای پادشاه (نظیر آنچه در تخت جمشید است) دارای سقف چوبی است بر خلاف اتاقهای دیگر که عمدتاً طاقی بودند. مصالح و موادی که در این ساختمان بکار رفته‌اند از سنگ‌های آهکی کاخ هنی فشی پست‌تر می‌باشد. ستونها از آجر تراش و با گچ اندود شده و در این قسمت هم با مواد کاخهای مجلل هنی فشی تفاوت کلی دارد.

ساخت موشن گرافیک در کرمانشاه ارزان و هدفمند

شهرستان کنگاور

شهرستان کَنگاور از شهرستان‌های استان کرمانشاه ایران است. جمعیت این شهرستان بر طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، برابر با ۷۶٬۲۱۶ نفر (۲۳٬۲۵۳ خانوار) بوده‌است.زبان مردم این شهرستان کردی با گویش لکی می باشد.
مرکز این شهرستان شهر کنگاور است. این شهرستان قدیمی در کنار نیایشگاه آناهیتا ساخته شده و قدمت آن حداقل به ۱۱۲۶ سال می‌رسد. رونق این معبد در سفرنامه راه غربی ابریشم زبانزد بوده‌است. شاید یکی از عللی که معبد در اینجا ساخته شده این باشد که شهر کنگاور دارای چشمه‌های آب زیادی است.
کنگاور دارای چشمه‌های آب فراوان و همچنین دشت‌های حاصل‌خیزی می‌باشد. از روستاهای آباد این شهر روستای فش است. حکومت این شهر در زمان قاجار به ساری اصلان سپرده شد. عمارت ساری اصلان در مرکز شهر کنگاور همچنان پابرجا است. منطقه کنگاور دارای زمستانی سرد و تابستانی خنک می‌باشد .

سفارش موشن گرافیک در کرمانشاه ارزان و هدفمند

موقعیت شهرستان کنگاور

شهرستان کنگاور از شمال و شرق با استان همدان از جنوب غربی با استان لرستان از شمال غربی با شهرستان سنقر از غرب با صحنه همجوار است.
تقسیمات کشوری :
بخش مرکزی
دهستان خزل
دهستان فش
دهستان کرماجان
دهستان گودین
دهستان قزوینه
شهرها: کنگاور
تپه گودین

یکی از آثار تاریخی و دیدنی شهرستان کنگاور تپه تاریخی گودین است.

این تپه در دهستان گودین در ۱۰ کیلومتری شرق کنگاور واقع شده و به لحاظ ارزش تاریخی در رده تپه‌های تاریخی همچون تپه سیلک کاشان قرار می‌گیرد که دوره‌های تاریخی ایران را با نسبت دادن به این تپه‌ها دسته‌بندی می‌کنند. این تپه آشپزخانه معبد آناهیتا محسوب می‌شده که پس از گذشت نزدیک به ۱۳۵۵ سال از ساخت آن، تنها آثار چند بنا مربوط به حدود ۵۰۰ سال پیش در آن باقی مانده‌است. گروه‌های کاوشگران آمریکایی در فاصله سال‌های ۱۳۱۵ تا ۱۳۵۵ ضمن انجام کاوش‌های گسترده در این تپه، آثار زیاد و گران‌بهایی کشف کردند که همگی به خارج از ایران منتقل و هم‌اکنون در موزه‌های آمریکا و اروپا نگهداری می‌شوند.

سفارش موشن گرافیک در کرمانشاه ارزان و هدفمند

رستم‌آباد بزرگ

آخرین روستای شرق استان کرمانشاه از توابع شهرستان کنگاور است که از طرف شرق بافاصله ۵ کیلومتر به روستای علی آباد و پل شکسته شهرستان اسدآباد در استان همدان از سمت غرب با فاصله ۱۰ کیلومتر به شهرستان کنگاور از سمت شمال با فاصله ۴ کیلومتر به روستای گردکانه و از سمت جنوب با فاصله جاده آسفالته همدان کرمانشاه به روستای رحمت آباد شهرستان گنگاور منتهی می‌شود.
محل قبلی روستا با فاصله ۳ کیلومتر در جنوب غربی محل کنونی آن دار ای آثار تاریخی و باستانی می‌باشد که در میراث فرهنگی کشور نیز به ثبت رسیده‌اند. دارای چشمه‌ها درختان کهن سالی است تفرجگاه مناسبی برای دوستداران تشکیل داده است.

سفارش موشن گرافیک در کرمانشاه ارزان و هدفمند


دارای زیارتگاهی به نام دوازده امام است که بر فراز کوهی به همین نام قرار دارد. جمعیت آن حدود ۶۰۰نفر می‌باشد دین اکثر مردم روستا شیعه می‌باشد. شغل اکثر مردم کشاورزی است .و تعدادی نیز دارای ماشین‌های سنگین حمل ونقل می‌باشند. دارای آب لوله کشی -برق – تلفن – و گاز کشی است مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه نیز دارد اما برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه به شهرستان کنگاور می‌روند . از توابع شهرستان کنگاور دو روستا به نام رستم آباد وجود دارد یکی رستم آباد بزرگ (رحمت آباد) که شرح آن گذشت و دیگری رستم آباد کوچک که در جنوب غربی شهرستان کنگاور وجود دارد که به دلیل هم جوار بودن با روستای عباس آیاد به رستم آباد عباس آباد هم مشهور می باشد.

سفارش موشن گرافیک در کرمانشاه ارزان و هدفمند
به این نوشته امتیاز بدید
[مجموع: 1 میانگین: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *