طراحی سایت
طراحی سایت

طراحی سایت

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و بوجود آمدن بستر مناسب اینترنت و همه گیر شدن آن ، باعث شده که اکثر افراد چه صاحبان کسب و کار های کوچک و چه بزرگ به دنبال فضایی برای رشد خود در اینترنت بگردند ، خیلی از افراد در صدد آن هستند که به دنبال پیشرفت خود از طریق طراحی سایت و اپلیکیشن ها باشند و حتی صاحب ایده های جذابی نیز هستند که برای پیاده سازی ایده های خود نیاز به داشتن دانش کافی و دیدی وسیع به آینده در این دنیای پر پیچ و خم سایبری میباشند.

سعی داریم در این مطلب راجع به این مسائل صحبت کنیم :

  1. 1- دانش ، زمان ، هزینه
  2. 2- چطور یک وب سایت بسازیم ؟
  3. 3- طراحی سایت با وردپرس
  4. 4- وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای عالی
  5. 5- افزونه های وردپرس یا همان پلاگین ها
  6. 6- طراحی سایت با جوملا و دروپال
  7. 7- سیستم مدیریت محتوا اختصاصی
  8. 8- چند مورد که باید با آنها آشنا شوید back end , front end | ui/ux
  9. 9- سئو ، بهبود جستجو برای موتور های جستجو
  10. 10- مثال برای سئو SEO
  11. 11- ایندکس گوگل و بهبود جستجو
  12. 12- تبلیغات وب سایت
  13. 13- تبلیغات سایت از طریق تبلیغات بنری
  14. 14- تبلیغات کلیکی ، PPC یا PAY PER CLICK
  15. 15- تبلیغات سایت از طریق شبکه های اجتماعی
  16. 16- ویدیو مارکتینگ با موشن گرافیک
  17. 17- طراحی سایت و تبلیغ آن در شبکه های اشتراک ویدیو
  18. 18- کلام آخر
طراحی سایت

دانش ، زمان ، هزینه

طراحی سایت

برای راه اندازی یک سایت و یا اپلیکیشن های تحت وب , شما به ۳ چیزه مهم نیاز دارید ، یک داشتن دانش کافی و تسلط بر زبان های کد نویسی امروزی و مهارت های جانبی مانند طراحی گرافیک و از همه مهم تر سئو هستید ، دومین مسئله داشتن زمان کافی برای پیاده سازی و یا یادگیری حرفه ای ، سوم داشتن سرمایه کافی برای سپری کردن این زمان برای یادگیری و کسب تجربه لازم است.

چطور یک وب سایت بسازیم ؟

راه های زیادی برای راه اندازی یک وب سایت وجود دارد اما شما شرایط یادگیری و صرف هزینه کافی برای آن را دارید ؟ قبل از اینکه بخواهید با طراحی سایت آشنا شود بهتر است اول با CMS یا سیستم مدیریت محتوا آشنا شوید. در زیر به چند مورد معروف آن اشاره میکنیم و توضیحات اولیه آن را به شما خواهیم داد.

طراحی سایت با وردپرس

وردپرس معروف ترین سیستم مدیریت محتوا است که شهرت آن بسیار زیاد است و اما کمی بدنام شده است ، اما بیشتر در ایران چرا؟ وردپرس در حقیقت یک CMS معروف است برای طراحی و راه اندازی وبلاگ است و استفاده از آن هم کاملا رایگان است ، اما اگر بخواهید بیشتر از آنچه توانایی وردپرس است از آن توقع داشته باشید کمی باید هزینه کنید ، و اما چرا وردپرس کمی بدنام شده است ؟ 

وردپرس ساده است ، افراد این تصور را دارند

متاسفانه چون راه اندازی اولیه یک وب سایت با وردپرس ساده است افراد این تصور را دارند که اگر توانسته اند یک وب سایت ساده را با وردپرس راه اندازی کنند پس دیگر توانایی طراحی سایت را دارند و میتوانند از این راه کسب درآمد کنند و به سرعت جذب بازار میشوند ، با تبلیغات چند مشتری پیدا میکنند و شروع به تحویل کار به آنها میکنند و حالا اگر کارفرما از آنها توقع بیشتر داشته باشد نتیجه چه خواهد شد؟ بدنامی وردپرس چون اولین جوابی که به کارفرما میدهند آن است که وردپرس دست آنها را بسته و ایده ای که کارفرما میخواهد امکان پیاده سازی ندارد ، همین مورد باعث شده که بدنامی ایجاد شود.

وردپرس
وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای عالی

یک سیستم مدیریت محتوا که چندین نفر ، شاید هزار نفر بر روی هسته اصلی آن فعالیت میکنند و آن را توسعه میدهند به نظر شما بهتر است و یا یک CMS اختصاصی که به دست چند نفر راه اندازی میشود ؟ اگر از وردپرس به طور حرفه ای استفاده کرد بهترین در نوع خود است ، در نتیجه اگر تمایل دارید که خود دست بکار شوید و با استفاده از وردپرس سایت خود را طراحی کنید این را هم توجه کنید که باید کد نویسی های Html , Html5, Css را بشناسید و در بعضی موارد نیاز به آشنایی php که زبان اصلی وردپرس است نیز مهارت کافی را داشته باشید تا بتوانید ایده خود را پیاده سازی کنید.

افزونه های وردپرس یا همان پلاگین ها
افزونه وردپرس

شاید تا به حال به گوشتان خورده باشد که برای هر کاری یک افزونه وجود دارد ؟ بله افزونه های متنوعی وجود دارد که نیاز شما را به کدنویسی و یادگیری آن کم میکند اما این را هم بدانید که نمیتوانید برای هر چیزی از افزونه وردپرس استفاده کنید چون باعث سنگینی و کند شدن سایت شما میشود و عملا آن وب سایت بلا استفاده خواهد بود پس باز هم نیاز به یادگیری و کسب مهارت در کدنویسی خواهید بود. مورد دیگر اینکه اگر از افزونه های نال شده استفاده کنید عملا پروژه خود را با خطر هک شدن و یا همچنان کند شدن سایت به علت آپدیت نشدن به موقع افزونه ها قرار میدهید. نتیجه اینکه اگر میخواهید وارد دنیای وب سایتها شوید باید کدنویسی را بدانید.

طراحی سایت با جوملا و دروپال

جوملا و دروپال هر دو پس از وردپرس شهرت خود را دارند و اقلب توسط افراد استفاده میشوند اما این نوع سیستم های مدیریت محتوا به سادگی سیستم وردپرس نیستند و نیاز بیشتری به کدنویسی و یادگیری دارند و همچنین امروزه بیشتر در بین افراد پس از ود پرس از جوملا و در مراحل بعد از دروپال و سیستم های مدیریت محتوای دیگر استفاده میشود.

سیستم مدیریت محتوا اختصاصی

بهترین و سخت ترین راه برای راه اندازی یک وب سایت و یا بهتر بگوییم طراحی سایت استفاده از CMS اختصاصی است که مشهور ترین آنها برای راه اندازی که با استفاده از زبان PHP است لاراول است ( لاراول بستری است برای برنامه نویسان PHP که بتوانند طراحی معماری وب سایت را انجام دهند ) ، به این علت که افرادی که از این تکنیک برای راه اندازی سیستم مدیریت محتوا اختصاصی بهره میبرند میتوانند از کتابخانه آماده آن نیز بهره ببرند و همچنین از پلاگین های آماده آن نیز استفاده کنند .

این روش مناسب چه نوع وب سایت هایی است

 این نوع روش مناسب وب سایت هایی است که دوره استارتاپ و رشد را پشت سر گذاشته باشند و حالا بخواهند با هزینه بسیار بالا و استخدام نیروی حرفه ای تر پا به دنیای اختصاصی خود بگذارند. اگر تازه تصمیم دارید وب سایت راه اندازی کنید بهتر است از یکی از CMS های بالا که رایگان هم هستند شروع کنید و کمتر هزینه کنید و اگر با نتیجه روبه رو شدید بعد از آن بیشتر هزینه کنید و سیستم مدیریت محتوای خود را راه اندازی کنید.

چند مورد که باید با آنها در طراحی سایت آشنا شوید

  1. ۱. Back End بک اند
  2. ۲. Front End فرانت اند

این دو مورد نیز هرکدام به چند دسته تقسیم میشود که ما در این مطلب نمیخواهیم به آنها تخصصی نگاه کنیم.

Back End بک اند

بک اند در طراحی سایت به قسمتی گفته میشود که در پشت وب سایت فعال است و دستورات را اجرا میکند و برای افرادی که تخصص لازم ندارند قابل مشاهده نیست ، مانند موتور ماشین که افرادی که ماشین را میبینند فقط بدنه را مشاهده میکنند و نه موتور و اجزای داخل آن را. همچنین بک اند تاثیر مستقیم بر سئو نیز دارد

Front End فرانت اند

فرانت اند ، اما قسمت شیرین ماجراست ، کاربرانی که به وب سایت مراجع مراجعه میکنند فرانت اند سایت شما را میبینند که این بخش همان بدنه اتومبیل است که دیده میشود اما این قسمت بشدت همانند کدنویسی پشت سایت اهمیت دارد. به این علت اگر شما یک ظاهر را رسیدگی نکنید بک اند سایت به تنهایی قابل استفاده نخواهد بود. فرانت اند وب سایت شامل دو بخش معروف UX , UI میشود . 

UX , UI در طراحی سایت

یو آی سایت به ظاهر و زیبایی سایت گفته میشود و یو ایکس به رابط کاربری وبسایت شما گفته میشود ، UI همان عکس ها ، دکمه ها ، تایپوگرافی و هر آنچه باعث جذابیت ظاهر سایت شما میشود گفته میشود ، UX یا رابط کاربری جذابیت بیشتر موضوع است ، افرادی در این موضوع تخصص دارند که نسبت به ایده شما صفحه را طوری میچینند که کاربر پس از ورود به وبسایت شما دقیقا بداند چکار کند و برای دریافت خدمات شما گیج نشود و دقیقا مسیر را مشخص کند ، همان اتومبیلی که در بالا راجع به آن مثال زدیم را فرض کنید که اگر صندلی ها ، فرمان و … آن سر جای خود نباشد چه میشود ؟ UX همان نظو راهنمایی افرادی است که به سایت شما مراجعه میکنند پس در طراحی سایت حرفه ای تمام این موارد دخیل خواهند بود.

UX , UI

سئو ، بهینه سازی برای موتور های جستجو

طراحی سایت شما بالاخره انجام شد ، حالا باید کاری کنید که در نتایج جستجوی موتورهای جستجو دیده شوید مانند Google Bing Yandex Yahoo و موارد دیگر ، معروف ترین آنها گوگل است در ایران نیز بیشترین کاربران را دارد.

با یک مثال برای سئو SEO شروع میکنیم

مثال برای سئو SEO : تصور کنید که وارد یک کتاب فروشی و لوازم تحریری بزرگ میشوید و میخواهید به دنبال کتابی که نویسنده آن را می شناسید و یا موضوعی که در ذهن دارید بگردید اما آن کتاب در قفسه وجود دارد اما فاقد عنوان و موارد دیگر بر روی جلد آن باشد چطور در میان کلی قفسه و کتاب آن را یافت میکنید ؟ حتی اگر از مسئولین کتاب فروشی بخواهید ممکن است آنها هم نتوانند آن کتاب را برای شما پیدا کنند. سئو نویسی سایت شما باعث میشود دیده شوید و راحت تر مخاطبان بتوانند شمال را پیدا کنند و از خدمات و یا فروشگاه شما استفاده کنند.

ایندکس گوگل و بهبود جستجو

افرادی هستند که پس از طراحی سایت شما شروع میکنند به معرفی دقیق خدمات و کسب و کار شما که سریعتر دیده شوید و سریعتر از سمت گوگل ایندکس شوید، شاید بپرسید ایندکس شدن چیست؟ INDEX یعنی اینکه همان کتابی که به دنبال آن می گردید را فروشنده کتاب در قفسه چیده باشد ، به این علت که دارای عنوان مناسب و فهرست مناسب است و خریداران میتوانند به راحتی کتاب را جستجو و خریداری کنند. حالا اگر شما موارد کلیدی مهم را در طراحی سایت و حتی بک اند سایت که به آن اشاره شد را رعایت نکنید احتمالا در صفحه های نخست جستجوی گوگل قرار نخواهید گرفت. سئو از اهمیت زیادی برخوردار است ، بشدت به سئو و بهبود آن اهمیت دهید چون اگر دیده نشوید زمان و هزینه خود را بی نتیجه گذاشته اید.

تبلیغات وب سایت

گام بعدی برای شما پس از طراحی سایت و آماده سازی و سئو تبلیغات است که باعث رشد سریعتر شما میشود. راه های زیادی است که میتوان به آن اشاره کرد و به تعدادی از آن در زیر اشاره کرده ایم که امیدواریم به کار شما بیاید.

تبلیغات سایت از طریق تبلیغات بنری

یکی از راه های تبلیغات موسوم به تبلیغات بنری است که به طور خلاصه توضیح میدهیم. تبلیغات بنری یعنی اینکه شما یک بنری را طراحی میکنید از طرح گرافیکی به همراه نام وبسایت خود و آن را در وب سایت های مشهور و یا پر بازدید به نمایش درمیآورد ، برای شروع این نوع تبلیغات کافی است در گوگل کمی جستجو کنید تا با پرداخت هزینه ای تبلیغات بنری شما انجام شود و بازدید سایت شما نیز افزایش یابد.

تبلیغات کلیکی ، PPC یا PAY PER CLICK

نام دیگر این نوع تبلیغات ، PPC یا PAY PER CLICK است ، با پرداخت هزینه ای تبلیغات وب سایت شما در تعداد زیادی وب سایت پر ترافیک قرار داده میشود و به تعداد کلیکی که بر روی آگهی میشود از حساب شما پول کسر میشود و به این ترتیب بیشتر دیده خواهید شد. البته این تکنیک میتواند بر روی سئوی سایت شما نیز تاثیر گذار و مفید باشد.

موشن گرافیک کاله ( ماست ایسلندی کاله )

تبلیغات سایت از طریق شبکه های اجتماعی

معروف ترین روش و ارزان و حتی رایگان ، تبلیغات رایگان از طریق شبکه های اجتماعی است ، شما میتوانید با قراردادن تبلیغات خود مانند ویدیو ها ، انیمیشن و موشن گرافیک های تبلیغاتی در این فضا مشغول به تبلیغات خود شوید. با تولید محتوا در شبکه های اجتماعی میتوانید ترافیک زیادی را به وب سایت خود بکشانید و برای شروع یک روش مناسب است. در حال حاضر اینستاگرام بهترین بستر تبلیغاتی در ایران است.

ویدیو مارکتینگ با موشن گرافیک و تاثیر آن در طراحی سایت حرفه ای

روش های زیادی برای تبلیغات وجود دارد که شما میتوانید با آنها ویدیو مارکتینگ را شروع کنید ، پیشنهاد ما به شما استفاده از انیمیشن های تبلیغاتی و یا همان موشن گرافیک برای معرفی شما است. امروزه مردم علاقه ای کمتر به خواندن مطالب نشان میدهند و رفته رفته علاقه بیشتری به دیدن ویدیو ها نشان میدهند. حتما برای ساخت موشن گرافیک اقدام کنید و حداقل یک دقیق هم که شده خود را معرفی کنید و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا حرفه ای تر و محبوب دیده شوید.

طراحی سایت و تبلیغ آن در شبکه های اشتراک ویدیو

مانند یوتیوب ! بازدید بسیار زیادی خواهید داشت اگر در این نوع فضاهای تبلیغاتی دیده شوید. در آخر هم باید گفت از Twitter,  Facebook ,  LinkedIn غافل نشوید و حتما در آن حساب کاربری بسازید و از متخصص سئو خود بخواهید که آنها را در طراحی سایت شما بکار ببرد تا بیشتر شانس به اشتراک گذاشته شدن را داشته باشید.

کلام آخر

با اینکه ما خدمات کاملی برای طراحی سایت و موشن گرافیک در اختیار شما قرار داده ایم ، اما تحقیق بیشتر در ارتباط با شروع کار هرچقدر بیشتر باشد باعث میشود اشتباهات دیگران را تجربه نکنید ، از طریق لینک های قرار داده شده در زیر و یا منوی وب سایت می توانید بیشتر با خدمات ما آشنا شوید و یا مشاوره بگیرید.

موفق و پیروز باشید

به این نوشته امتیاز بدید
[مجموع: 2 میانگین: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *