موشن گرافیک چیست و چه زمانی باید از آن استفاده کنیم؟
اگر شما نیاز به نشان دادن یک مفهوم پیچیده در یک مفهوم ساده دارید، اما نمی دانید چه نوع ویدیویی را باید انتخاب کنید ، پس این مقاله برای شما بسیار مفید است. پاسخ این است: موشن گرافیک. چرا؟ زیرا نه تنها از نظر جذابیت بصری قابل توجه است بلکه می تواند منجر به افزایش بازدید در سایت شما شود. ما در این مقاله به این سبک ویدیویی خواهیم پرداخت و تحلیل خواهیم کرد که چرا بهترین گزینه برای توضیح یک ایده موشن گرافیک است در حالی که می تواند استراتژی بازاریابی شما را نیز ارتقا بخشد.
نمونه انیمیشن
نمونه موشن گرافیک
گرافیک حرکت ( موشن گرافیک )
اگر می خواهید برای تجارت و کسب و کار خود فیلم های متحرک ( موشن گرافیک ) بسازید ، احتمالاً از خودتان سؤال کرده اید: تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن چیست؟
موشن گرافیک یک نوع انیمیشن است. در حالی که موشن گرافیک یک طرح گرافیکی را توصیف میکند ، انیمیشن اصطلاحی کلی برای کل زمینه تصاویر در حال حرکت است ، از جمله همه چیز از کارتون گرفته تا موشن استاپ ها. گرافیک های متحرک یا همان موشن گرافیک به جنبش دادن به عناصر طراحی گرافیکی تمرکز دارند ، اما تمایل دارند از جنبه داستان گویی کمتری نسبت به سایر انواع انیمیشن برخوردار باشند. در این مقاله ، ما موشن گرافیک را تعریف خواهیم کرد و نحوه تفاوت آن با سایر سبک های انیمیشن را توضیح خواهیم داد. ما همچنین وقتی صحبت از گرافیک حرکت و پویانمایی می کنیم ، توضیح خواهیم داد که چه زمانی از آن استفاده کنیم.
موشن گرافیک چیست؟
نمونه موشن گرافیک ساده معرفی خدمات و معرفی اپلیکیشن
موشن گرافیک طراحی گرافیکی را زنده و به آن روح تازه میبخشد ، که در غیر این صورت یک طرح گرافیکی استاتیک بوده ، موشن گرافیک ها معمولاً بدون دنبال کردن روایتی خاص ساخت میشوند. آیا میخواهید نمودار ها و چارتهایی که دارید را متحرک کنید و به مخاطب خود نمایش دهید؟ این موشن گرافیک است. آیا می خواهید لوگوی وب سایت شما بچرخد؟ این موشن گرافیک است. آیا می خواهید شخصیت ها را زنده کنید تا یک افسانه کودکانه بسازید؟ این در واقع گرافیک حرکتی ( موشنگرافیک ) نیست. این یک انیمیشن کاملاً متفاوت است. انیمیشن ها معمولا طولانی و به همراه کارکترهای مختلف و داستان هستند. انیمیشن معمولاً دارای اشکال ، اشیاء یا متن است که در حال حرکت است.
چرا به جای عکس و طرح های گرافیکی ثابت از موشن گرافیک استفاده کنیم؟
موشن گرافیک می تواند ایده های پیچیده را به صورت بصری نشان دهد. برخی از ایده ها (مخصوصاً ایده های بزرگ ، انتزاعی) برای توضیح با کلمات یا تصاویر ثابت دشوار است. چند ثانیه موشن گرافیک می تواند همه چیز را کاملاً توضیح دهد.
یک مثال ساده :
زمانی که در یک وب سایت اطلاعات ورود را اشتباه وارد میکنید قرمز شدن فیلدها و یا تکان خوردن فیلده سریعا به شما این را میرساند که اطلاعات ورود خود را اشتباه وارد کرده اید. سبک موشن گرافیک برای طیف گسترده ای از بینندگان جذاب است. کارتون ممکن است برای یک تجارت رسمی خیلی کودکانه باشد. اما گرافیک های حرکتی ( موشن گرافیک ) می توانند از آن سبک زیبا و سرگرم کننده استفاده کنند و آن را در مباحث بالغ تر اعمال کنند. مهم نیست که در چه صنعتی فعالیت دارید ، ظاهر گرافیکی حرکت می تواند پیام شما را جذاب تر و سرگرم کننده تر کند.
انیمیشن چیست؟
انیمیشن اصطلاح کلی و ، وسیعتری است که موشن گرافیک ها تحت آن قرار می گیرند. انیمیشن دارای قدمتی بیش از 100 سال است. هر تکنیکی که اشیاء استاتیک یا تصاویر را جابجا کند ، انیمیشن است – خواه کارتون ، CGI ) CGI چیست؟ ) ، انیمه ، استاپ موشن یا موشن گرافیک باشد. این دسته بندی ها منحصر به فرد نیستند. بیشتر موشن گرافیک ها با CGI انجام می شوند ، اما از لحاظ تئوری نیز می توانید از گرافیک حرکتی نیز استفاده کنید.
آنچه موشن گرافیک را از سایر انواع انیمیشن جدا می کند
آنچه تولید موشن گرافیک را از سایر انواع انیمیشن جدا می کند (حداقل از نظر فیلم های بازاریابی) محتوا است. موشنگرافیک معمولاً با تنظیم اشیاء انتزاعی ، متن و سایر عناصر طراحی گرافیکی در حال حرکت ایجاد میشود. با آوردن نمودار ، طراحی اینفوگرافیک یا طراحی وب با استفاده از حرکات ، عموماً موشن گرافیک گفته میشود و نام کلی این تکنیک ها انیمیشن است. در عوض ، انیمیشن به عنوان یک شکل هنری خاص بیشتر بر روی جلوه های سینمایی و تکنیک های داستان پردازی متمرکز است تا اینکه یک روایت را ترسیم کند و یا به معرفی بپردازد . به یک لوگو موشن یا یک طرح گرافیکی فکر کنید که میخواهید آن را در حد چند ثانیه متحرک کنید تا منظور یا هدفی را برسانید ، این همان موشن گرافیک است. اما اگر بخواهید یک کتاب داستان را به تصویر بکشید این یک ” انیمیشن است ” .
بنابراین چه زمانی باید از اصطلاح انیمیشن در مقایسه با موشن گرافیک استفاده کنیم؟ چرا موشن گرافیک ؟
از انیمیشن برای داستان استفاده می شود. هرکسی که یک فیلم پیکسار را دیده باشد ، می داند که انیمیشن می تواند یک رسانه داستان قدرتمند باشد. گرافیک حرکت می تواند داده های آماری را به زندگی منتقل کند ، اما انیمیشن می تواند شخصیت ها را با روایت های عاطفی ، خلاقیت و بیان هنری به زندگی برگرداند.
انیمیشن گرانتر است
انیمیشن گرانتر است. گرافیک های متحرک معمولاً ساده تر تولید می شوند. این یک شکل انیمیشن کمتر پیچیده است. اما وقتی شروع به نگاه کردن به CGI نوری ، کارهای هنری دستی یا نقاشی شده و تکنیک ها یا استاپ موشن می کنید ، انتظار میرود که پول بیشتری سرمایه گذاری کنید.
موشن گرافیک در مقابل انیمیشن: چه موقع و از کدام تکنیک استفاده کنیم ؟ چرا موشن گرافیک ؟
مردم جهان فیلم ها و انواع انیمیشن ها را دوست دارند و بر هیچکس مخفی نیست. مهم نیست که شما تولید موشن گرافیک را انتخاب میکنید و یا انیمیشن را انتخاب می کنید ، فیلم ها به طور کلی بازدهی بیشتر و قدرت تبدیل شدن به ترافیک برای وب سایت شما را دارند. موشن گرافیک بهترین حالت برای ترسیم یا تأکید بر واقعیت ها و نشان دادن نکته ای است که می خواهید ایجاد کنید. موشن گرافیک هنگامی استفاده می شود که نیازی به روایت یا داستان پردازی نباشد. فیلم های گرافیکی متحرک می توانند خدمات یا محصولات پیچیده شما را تجزیه کنند و آنها را به روشی به یاد ماندنی ارائه دهند. به یاد داشته باشید ، موشن گرافیک برای بیان آموزش های سخت بهترین ابزار است.
از سایر تکنیک های انیمیشن استفاده کنیم
چرا موشن گرافیک ؟ اگر می خواهید جنبه های عاطفی یک داستان را برجسته کنید ، سناریویی تهیه کنید یا اگر نیاز دارید با مخاطب خود در سطح عاطفی ارتباط برقرار کنید از انیمیشن های سبک دیگر استفاده کنید. داستانها به برقراری ارتباط عمیق تر بین شما و مخاطب مورد نظر خود و دیگر انواع انیمیشن ها کمک می کنند تا برای ایجاد این نوع روایت ها مناسب تر باشند.
بازاریابی با موشن گرافیک و انیمیشن
هنگامی که ما در مورد تولید موشن گرافیک و انواع دیگر انیمیشن ها صحبت می کنیم ، به یاد داشته باشید: بین اینها همپوشانی زیادی وجود دارد و گاهی اوقات جدا کردن آنها دشوار است. اما مهم نیست که از کدام نوع ویدیوی متحرک استفاده می کنید ، در راه جذب محتوای بیشتر مخاطبان خود هستید. و ما در اینجا هستیم تا به شما در درست کردن آن کمک کنیم.
درک موشن گرافیک
تا اینجای کار ، احتمالاً شما در مورد همه مزایای خارق العاده ای که محتوای ویدیویی می تواند به توسعه کسب و کارشما اضافه کند ، آگاه شدید. به عنوان مثال، انیمیشن های تبلیغاتی ابزاری بسیار کارآمد برای نشان دادن ایده پردازی شما به روشی کوتاه ، ساده و قانع کننده است. موشن گرافیک ها امروز محبوب ترین سبک ویدیو برای تقویت یک برند هستند. برای درک بهتر انواع سبک های ویدیویی و ویژگی های آنها، با مطالب ما همراه باشید. از ابتدای شروع کار ، موشن گرافیک منبعی برای توضیح پیامهای پیچیده از طریق بازنمایی بصری بوده است. امروز ، ما هنوز از یک طراحی گرافیکی استفاده می کنیم ! درست است، موشن گرافیک ها یک پیشرفت مهم برای طراحی استاتیک سنتی بوده است. این سبک پیشرفته عمدتاً موشن گرافیک است و به لطف ویژگی های آن، بهترین گزینه برای توضیح ایده های پیچیده به روشی ساده و روشن است.
ویژگی های اصلی
همانطورکه توضیح دادیم موشن گرافیک برای توضیح مفاهیم دشوار است. اما چندین نوع موشن گرافیک وجود دارد ، بنابراین چه چیزی در این مورد متمایز است؟ بیایید به ویژگی ها و مزایای اصلی موشن گرافیک ها نگاهی بیندازیم تا درک عمیق تری داشته نسبت به آن داشته باشید. ظرافت ودقت در اجرا: مفاهیم پیچیده خدمات را به راحتی توضیح می دهد.
- 1. موشن گرافیک می تواند نمایی “حرفه ای” داشته باشد که مشاغل و شرکت ها به دنبال آن هستند.
- 2. استفاده از رنگ در موشن گرافیک: از پالت های رنگی واضح که برای اهداف آموزشی استفاده می شود به کار می رود.
- 3. ساده سازی: این یک قدرت شگفت انگیز برای ترکیب ایده های پیچیده و داده های سخت مانند آمار ، نمودارها ، اعداد و موارد دیگر است.
- 4. سرگرم کننده: این می تواند محتوای خسته کننده را به یک فیلم سرگرم کننده و جذاب تبدیل کند.
- 5. یکی از برجسته ترین انواع موشن گرافیک توضیح دهنده:
- 6. جدا از تمام ویژگی هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم ، می خواهیم به 3 ویژگی اصلی در مورد موشن گرافیک اشاره کنیم که سایر فیلم های توضیح دهنده فاقد آن هستند.
ویژوالهای خیره کننده
حتما درباره نقش اصلی که محتوای بصری در فرآیند ساده سازی مفاهیم ایفا می کند، کاملاً آگاه هستید. در گذشته ، تصاویر اصلی تکنیک ها برای یادگیری موارد دشوار بوده اند. موشن گرافیک هایی مانند نمودارها ، نقشه ها و چیدمان ها بسیار قابل درک تر و به یاد ماندنی تر از هر مقاله طولانی و کسل کننده هستند. شما باید به امکاناتی فکر کنید که ترکیب گرافیک و حرکت می تواند شما را با مفاهیم ساده و قابل فهم روبه رو کند! این سبک برای حفظ توجه مخاطبان شما ضمن نمایش اطلاعات دشوار به روشی جالب و جذاب بسیار مفید است.
گرافیک و دیزاین حرفه ای
ما می دانیم که موشن گرافیک مهم است و همچنین منشأ آن گرافیک است ، اما انیمیشن به همان اندازه مهم است! یکی از سودمندترین دارایی های این سبک ویدیویی ، توانایی آن در توضیح مفاهیم پیچیده با گرافیک های متحرک است. به این ترتیب بینندگان شما می توانند در عرض چند ثانیه همه چیز را درباره محصول شما بیاموزند!
ادغام با سایر انواع ویدیوی توضیح دهنده - تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن
گاهی نیاز شرکت شما اضافه کردن مقداری احساسات یا داستان پردازی به ویدیو، ادغام موشن گرافیک با انواع دیگر فیلم های توضیح دهنده ، می باشد. گرافیک حرکت ممکن است گاهی اوقات کمی کسل کننده باشد ، به همین دلیل می توانید از دو نوع ویدیوی مختلف استفاده کنید تا از گرافیکی که نشان می دهید ، آن را جذاب و گیرا کنید. به عنوان مثال ، اضافه کردن یک شخصیت متحرک ، آن را سرگرم کننده تر ، جذاب تر و جالب تر می کند.
چه زمانی استفاده و تولید موشن گرافیک مناسب است؟
علیرغم اینکه در مورد موشن گرافیک اطلاعات زیادی دارید ، هنوز هم ممکن است شک کنید که آیا این سبک ویدیوی صحیحی برای نیازهای شما است!
آیا شرکت شما مشخصات “رسمی” و “حرفه ای” دارد؟
اگر محصولی یا خدمتی که می فروشید و یا حرفه شما نیاز به یک تبلیغ حرفه ای دارد ، بنابراین باید موشن گرافیک را در برنامه بازاریابی خود لحاظ کنید.
آیا می خواهید ویدیوی شما پیچیده به نظر برسد؟
با استفاده از موشن گرافیک ، می توانید این کار را بهتر از هر نوع تبلیغ دیگر انجام دهید. زیرا ظاهری رسمی و حرفه ای به کار شما می دهد.
آیا باید بیان اطلاعات دشوار را جذاب تر کنید؟
موشن گرافیک ها بهترین ابزار برای مقابله با داده های سخت مانند معرفی محصول و برند ، خدمات شرکت ها و …. هستند. بنابراین اگر شرکت شما نیاز به برقراری ارتباط با این مخاطبان برای جذابیت بیشتر دارد، موشن گرافیک راهی برای پیشرفت حرفه شماست.
آیا شما نیاز دارید که ایده های دشوار را همچنان آموزنده و جذاب جلوه دهید؟
تصاویر در روند ماندگاری در ذهن قدرتمندتر از متن هستند. آیا می دانید با ایجاد موشن گرافیک برای خدماتتان، چقدر بیشتر می توانستید پیشرفت کنید؟ به همین دلیل موشن گرافیک از قابلیت ترکیب خوبی برخوردار است و به شما امکان می دهد در عین جذاب بودن و فانتزی بودن ، بسیار آموزشی باشید.
طراحی موشن گرافیک را با انواع دیگر انیمیشن ها ترکیب کنید - تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن
نیازی به داشتن یک موشن گرافیک نیست. موشن گرافیک ها بسیار انعطاف پذیر هستند و همین مسئله باعث خاص بودن آنها می شود. آنها می توانند با دیگر سبک های انیمیشن توضیح دهنده ادغام شوند ، بنابراین می توانید هر دو مزایا را در یک ویدیو دریافت کنید. اکشن متحرک ممکن است فاقد برخی از ویژگی های انیمیشن باشد ، اما همراه با اکشن زنده ، قابل اجرا هستند! ترکیبی از گرافیک های زنده و متحرک می توانند مفاهیم انتزاعی را به گونه ای برقرار کنند که سایر فیلم ها به صورت جداگانه نمی توانند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.