موشن گرافیک

اینترنت و شبکه های تلوزیونی پر شده از موشن گرافیک ، انیمیشن تبلیغاتی ، و … . موشن گرافیک را امروزه با نام های بسیاری در اینترنت جستجو میکنند مثل موشن گرافی ، تیزر تبلیغاتی ، ساخت موشنگرافیک و غیره ، اما دقیقا برای چه اهدافی از این نوع تبلیغات استفاده میشود و آیا نتیجه پذیر است و هزینه برای آن کار درستی است ؟ در این مطلب سعی شده هرآنچه در ارتباط با ساخت موشنگرافیک لازم است را به شما توضیح دهیم ، تشکر از همراهی شما

موشن گرافیک چیست ؟

در اصل ساخت این تکنیک از زمانی محبوب شد که برای توضیح دادن موضوعات پیچیده و انواع نمودارها و آموزشات نیاز به انیمیشن سازی احساس شد . به طور خلاصه میتوان گفت متحرک سازی هر نوع طرح گرافیکی و یا اشکال هندسی را موشن گرافیک مینامند نه موشن گرافی ! به عنوان مثال برای شرح دادن و آموزش دادن کار با یک وب سایت جدید و یا یک نرم افزار میتوان از موشن گرافیک استفاده کرد. به نمونه موشن گرافیک در پایین این مطلب دقت کنید :

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک

اگر به نمونه موشن گرافیک دقت کرده باشید ، بیشتر از متحرک سازی عناصر مفهومی ساخته شده است ومتن دیالوگ گوینده همسان سازی شده است که همین مورد باعث میشود مخاطب در هنگام دیدن ویدیو مطلبی را بیاموزد و یا درک کند و یا کار کردن با یک سیستم را بیاموزد و یا با یک محصول جدید آشنا شود به این نوع ویدیو ها Motion Graphics گفته میشود که اگر نیاز دارید بیشتر با انواع آن آشنا شوید این مطلب را از اینجا مطالعه کنید.

تیزر تبلیغاتی

و اما انیمیشن ها

  1. 1- انیمیشن ها معمولا طولانی تر از یک یا دو دقیقه هستند
  2. 2- انیمیشن معمولا از یک یا چند کارکتر ساخته میشود 
  3. 3- گرافیک و دیزاین طراحی آن متفاوت است و یا به عبارتی کارتونی است 
  4. 4- موشن گرافیک را موشن گراف یا موشن گرافیست طراحی و اجرا میکند ولی انیمیشن را انیماتور طراحی میکند
  5. 5- انیمیشن معمولا خط داستانی دارد و هدف دیگری بجز آموزش دارد 
  6. 6- انیمیشن تام و جری و کارتون های باب اسفنجی است 🙂

تبلیغات موشن گرافیک با انواع آن

قبل از توضیح در ارتباط با تبلیغات بهتر است به صورت تیتر وار با انواع موشن گرافیک آشنا شوید

تبلیغات هدفمند
  • Explainer Video | موشن گرافیک توضیحی و معرفی
  • Product Marketing | تبلیغاتی و مارکتینگ محصولات
  • UI Animations | معرفی اپلیکیشن ، وب سایت و نرم افزار
  • Icons | آیکون موشن ها
  • Logos | لوگو موشن
  • Short Films | فیلم های کوتاه
  • Titles (Movies and TV) | تیزرهای تلویزیونی 
  • Presentations | پرزنتیشن یا همان معرفی پروژه
  • Infographics | اینفوگرافیک یا معرفی و نمودار ها …
  • Broadcasting Graphics | برادکستینگ ، مانند شروع برنامه های خبری شبکه خبر
  • Gifs | گیف یا همان عکس های تکرار شونده بسیار کوتاه
تیزر تبلیغاتی

Mondays by 

حالا که با انواع موشن گرافیک به طور خلاصه آشنا شدید بیایید نگاهی به نتایج تبلیغاتی آن بندازیم.

اهداف تبلیغاتی و نتایج استفاده از انیمیشن

بهتره با مثال شروع کنیم تا بهتر عمق استفاده از این تکنیک را متوجه شوید ، مهم نیست که شما تمایل دارید برای چه کاری از موشن گرافیک و انیمیشن ها استفاده کنید مهم این است که درست ازموشن گرافیک و در جای خود استفاده کنید ، خوب با چند مثال شروع میکنیم ، فرض کنید شما صاحب یک کارگاه نجاری هستید که از تعداد زیادی پرسنل در این کارگاه بهره میبرید و نیاز دارید به آنها تاکید کنید که به موارد ایمنی بیشتر دقت کنند چکاری انجام میدهید ؟ به سرپرست کارگاه اخطار میدید که هر روز اول صبح به پرسنل موارد ایمنی را گوشزد کند و یا با نصب یک پوستر پر از نوشته و عکس این مورد را بیان میکنید ؟ اینجا انیمیشن به کمک شما میاد و میتونید تمام موارد را با ساخت یک انیمیشن متحرک به پرسنل خود در طول روز یادآوری کنید ، این مورد باعث درک مطلب از سمت پرسنل شما خواهد شد و امنیت کارگاه شما افزایش پیدا میکند همه انیمیشن ها را دوست دارند.

استفاده برای وب سایت ها و افزایش بازدید

تا به اینجا متوجه شدیم که موشن گرافیک چیست و حالا یک مثال کاربردی دیگه ، علت بالایی که کاربران وب سایت شما را سریعا ترک میکنند این است که کار کردن با وب سایت شما را بلد نیستند حتی اگر UI/UX وب سایت شما کاملا حرفه ای طراحی شده باشد ، مردم علاقه زیادی به یادگرفتن وب سایت شما نخواهند داشت تا زمانی که بدانند چه مزیتی برای آنها فراهم کرده اید ، در اینجا UI Animation به کمک شما میاد و شما میتونید با استفاده از این تکنیک مدرن کار با وب سایت خود را کمتر از 2 دقیقه و یا شاید کمتر آموزش دهید و کاربران وب سایت را سریعا با کارکرد و مزایای وبسایت خود آشنا کنید.

آموزش و بیان موضوعات پیچیده با موشن گرافیک

یک مثال دیگه !!! شاید علاقه داشته باشید که برای آموزش کار با یک نرم افزار حسابداری آموزشی تهیه کنید و در آموزشگاه و یا محل کسب و کار خود به دانش آموزان و یا پرسنلی که به تازگی استخدام کرده اید آموزش کا با نرم افزار حسابداری را توضیح دهید ، موشن گرافیک آموزشی بهترین روش است که میتواند با متحرک سازی و نمایش گرافیکی کار با نرم افزار را آموزش دهد ، حتی اگر پیچیدگی زیادی داشته باشد.

تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک چیست ؟

معمولا موارد بالا را با با تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک اشتباه میگیرند به این نمونه توجه کنید :

Made by tookaa

اگر میخواهید محصول خود را با موشن گرافیک معرفی کنید تفاوت زیادی دارد با اینکه بخواهید برند خود را معرفی کنید ، در نمونه تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک بالا میبینید که خیلی مختصر به معرفی ماست ایسلندی کاله پرداخته شده است و نه معرفی خود برند کاله به این نوع تیزر موشن گرافیک ، معرفی محصول گفته میشود و یا Product Marketing ، شما میتوانید با استفاده از تیزر تبلیغاتی انیمیشنی یک محصول خود را به سادگی توضیح دهید و نیازی به هزینه های سنگین برای ساخت و تولید تیزر تبلیغاتی با فیلم برداری در محیط واقعی ندارید ، بهتر است برای معرفی محصول خود مخصوصا در فضای مجازی از موشن گرافیک معرفی محصول استفاده کنید. اطلاعات بیشتر در ارتباط با ساخت و معرفی محصول از طریق این لینک .

معرفی خدمات با ساخت تیزر تبلیغاتی

مردم بیشتر زمان خود را در اینترنت سپری میکنند و یا حتی میشود به جرات گفت کمتر وقت خود را به دیدن تلویزیون میگذرانند ، آمار بازدید ویدیو ها در طول روز در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و شبکه های اشتراک ویدیو مانند یوتیوب بشدت زیاد است که همین امر نشان میدهد بهترین مکان برای معرفی خود و خدمات شما اینترنت و دنیای سایبریست ، اما با عکس و یا نوشته ها نمیتوانید خود را معرفی کنید ، مردم علاقه ای به خواندن ندارند و این تکنیک هم قدیمی شده که یک عکس را بردارید و روی آن نوشته بنویسید. اگر به این فکر میکنید که استفاده از موشن گرافیک برای شما یک هزینه اضافی است موردی نداره یک ویدیو بسازید هرچند ساده وآن را منتشر کنید و بازدهی آن را مقایسه کنید با نوشته ها و عکس ها. پیشنهاد ما به شما استفاده از موشن گرافیک برای معرفی برند و یا خدمات شماست به این لینک جهت ساخت و اطلاعات بیشتر مراجعه کنید.

موشن گرافیک

درآینده نه چندان دور استفاده از انیمیشن به حدی زیاد خواهد شد که استفاده از آن به یک اجبار تبدیل خواهد شد ، 

سعی خواهیم کرد این مطلب ( تبلیغات موشن گرافیک ) موشن گرافیک چیست را بروز رسانی کنیم ممنون که هستید.

به این نوشته امتیاز بدید
[مجموع: 12 میانگین: 4.3]
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *