تفاوت بازاریابی و تبلیغات در چیست؟
اصطلاحات بازاریابی و تبلیغات غالباً به صورت متناوب مورد استفاده قرار می گیرند.
در حالی که این دو مفهوم با هم مرتبط هستند ، تفاوت های مهمی نیز دارند که باید از زمان برنامه ریزی استراتژی ها و تصمیماتی که درباره نحوه جلب توجه مصرف کنندگان اتخاذ می شود نیز آگاه باشید.
به عنوان مثال، رادیو، تلویزیون و رسانه های دیجیتال اشکال متداول تبلیغات هستند.
با این حال، چگونه یک برند که در تمام این رسانه ها به بازار عرضه می شود نحوه ارائه تبلیغاتشان بسیار متفاوت است.
در حالی که اهداف بازاریابی و تبلیغات غالباً اهداف مشابهی دارند (به عنوان مثال، ایجاد علاقه، تشویق به خرید) ، تفاوت های مشخصی وجود دارد که باید آنها را روشن توضیح داد.
بازاریابی و تبلیغات چگونه تعریف شده است؟
تبلیغات به عنوان توزیع پولی و غیر شخصی از یک پیام اقناعی با هدف تبلیغ محصولات یا خدمات به مشتریان فعلی یا بالقوه تعریف می شود.
تبلیغات روی پیام خاصی متمرکز است که ماهیت آن همه شخصیت ها نیست.
این فرایندی است که شامل موارد زیر است:
- قرار دادن آگهی (روزنامه ، تلویزیون ، پست مستقیم ، بیلبورد ، رادیو ، تبلیغات آنلاین)
- فرکانس تبلیغات نمایش داده می شود
- پیگیری نتایج از تبلیغات قرار داده شده یا نمایش داده شده
بازاریابی فرایند گرفتن کالاها یا خدمات از مرحله مفهوم تا جایی است که مشتریان مایل به خرید آن کالاها از یک تجارت یا مارک شخصی باشند.
اینگونه است که یک برند به شکلی شخصی تر برای فروش یک محصول یا خدمات خاص با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند.
بازاریابی شامل موارد زیر است:
محصول ، قیمت ، مکان تبلیغات
تدوین و اجرای استراتژی
ارتباطات مداوم و تعامل پایداربا مخاطبان
تبلیغات یکی از مؤلفه های فرآیند بازاریابی است.
در حقیقت ، تبلیغات بزرگترین هزینه مربوط به بازاریابی است که یک تجارت در پشت روابط عمومی خود خواهد داشت ، که نشان دهنده بخش دیگری از بازاریابی است.
تبلیغات همانند بازاریابی ، آگاهی را نیز ایجاد می کند. اگرچه هدف اصلی تأثیرگذاری بر رفتارهای خریداران و یا مشتریان است.
در مورد برندهای مورد علاقه خود فکر کنید.
دلیل اینکه شاید شما پپسی را بر کوکاکولا ، نسبت به نوع دیگری ترجیح می دهید ، بازاریابی است.
تمام این تبلیغاتی که با ذوق و شوق به یاد می آورید ، نتیجه تلاش های تبلیغاتی خلاقانه است.
استراتژی تبلیغات چیست؟
یک استراتژی تبلیغات یک برنامه کلی برای یک کمپین تبلیغاتی خاص است.
این شامل تاکتیک های خاصی است که برای دستیابی به اهداف و ایرادات تعیین شده به عنوان بخشی از روند ایجاد استراتژی تبلیغاتی طراحی شده است.
تبلیغات باید از استراتژی کلی بازاریابی پشتیبانی کند، که حتی از یک برنامه تجاری گسترده تر نیز پشتیبانی می کند.
برای انجام یک استراتژی تبلیغاتی و برای ارائه محصولات یا خدمات به مخاطبی که ممکن است نسبت به آنچه ارائه می شود اطلاعاتی نداشته باشد ، باید یک سری تاکتیک ها را انجام دهید.
تبلیغات و استراتژی ها زیر مجموعه ای از بازاریابی و استراتژی های مرتبط با آن است.
مهم است که ” ترکیب رسانه ای” مناسب را برای تبلیغات با تاکتیک هایی پیدا کنید که ممکن است شامل تبلیغات آنلاین، تابلوهای تبلیغاتی، مجلات ، تلویزیون، رادیو و ایمیل مارکتینگ باشد نه اینکه فقط به یک نوع از تبلیغات اعتماد کنید.
یک استراتژی تبلیغاتی مؤثر نیز شامل موارد زیر است:
- تعیین فرکانس مناسب در تبلیغات برای جلوگیری از انتشار تبلیغات
- انتخاب ترکیب رسانه ای مناسب
- استفاده از رسانه ای که مخاطب اصلی و یا گروه مصرف کننده را هدف قرار دهد
- هدف قرار دادن به جمعیتی برای نمایش محصولات و یا خدمات برجسته
استراتژی تبلیغات مؤثر چیست؟ ( تفاوت بازاریابی و تبلیغات )
یک برنامه یا استراتژی تبلیغاتی مؤثر با ایجاد درک در مورد مکان یا کالای خاص در بازاریابی شروع می شود. دراین مورد هم ادراک و هم سهم بازار موثر است.
یک استراتژی تبلیغاتی موثر می تواند به چهار مرحله تقسیم شود:
- به وضوح اهداف تجاری را تعیین می کند.
- شناسایی تغییرات رفتاری جامعه برای دستیابی به آن اهداف
- انتخاب استراتژی رفتاری مناسب مخاطبان (آنچه احتمالاً مصرف کننده را ترغیب به خرید می کند)
- ایجاد ایده های خلاقانه بر اساس استراتژی های رفتاری انتخاب شده
همانند بازاریابی ، تبلیغات شامل شناخت مخاطبان هدف شما نیزمی شود.
با تبلیغات ، متوجه می شوید که چگونه مخاطبان وقت آزاد خود را می گذرانند، چه چیزی را که ترجیح می دهند بخوانند و یا چگونه تبلیغاتی را برای مخاطبانتان می خواهید اجرا کنید.
استراتژی تبلیغ نیز باید شامل تعیین موارد زیر باشد:
- جایی که یک محصول یا خدمات در بازار قرار دارد (درک مشتری ، سهم بازار)
- مخاطبان هدف اصلی و ثانویه برای یک محصول یا خدمات
- کدام کانالهای رسانه ای (چاپ ، پخش ، آنلاین و غیره) احتمالاً به آن مخاطبان هدف خواهند رسید
- بازارهایی که باید با رسانه های مختلف مورد هدف قرار گیرند و چقدر باید برای چنین تلاش هایی در هر بازار هزینه شود
- امتیاز فروش ویژه ای که در تبلیغات تأکید می شود
انواع استراتژی های تبلیغاتی
محصولات یا خدمات خاص می توانند از چندین طریق تبلیغ شوند.
استراتژیهای تبلیغاتی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و تبلیغات بیلبورد که مخاطبان گسترده تری را هدف قرار می دهند ، اگر با دقت برنامه ریزی شوند ، هنوز هم می توانند مفید باشند.
راهبردهای تبلیغاتی که بخشی از یک استراتژی بازاریابی بزرگتر هستند نیز ممکن است شامل موارد زیر باشد:
- Google AdWords (پرداخت برای هر کلیک).
- راهبردهای تبلیغاتی در فیس بوک مخصوص مصرف کنندگان بسیار هدفمند بر اساس عواملی مانند سن ، درآمد ، جنسیت و موقعیت مکانی.
- تماس تلفنی.
- ایمیل مارکتینگ.
- راهبردهای سنتی (تلویزیون ، رادیو ، روزنامه)
راهکارهای تبلیغاتی را می توان با آنچه که احتمالاً مصرف کننده را به خرید کالای خاص ترغیب می کند ، تفکیک کرد.
به عنوان مثال ، “استراتژی سودمند” بر چگونگی سودمندی یک محصول برای مصرف کننده متمرکز است.
راهبردهای تبلیغ رفتاری نیز شامل موارد زیر است:
- مدل سازی: استفاده از افراد مشهور یا متخصص.
- موضوعات الهام بخش: ضربه زدن به احساسات برای الهام بخشیدن به عمل.
- جامعه شناسی: تقویت یا ایجاد هنجارهای اجتماعی
- بالا بردن مهارت: به کسی نشان دهید که چگونه می تواند با یک محصول کاری انجام دهد.
- رفع پیچیدگی: رفع موانع استفاده از محصول / خدمات.
تعهد: دعوت از استفاده از خدمات کوچکتر برای ترغیب به استفاده از یک سرویس مرتبط (دادن اعتبار رایگان برای یک سرویس).
استراتژی بازاریابی چیست؟
استراتژی بازاریابی لیستی از اهداف است که مبتنی بر درک اینکه مصرف کننده / کاربر هدف کیست ، چه چیزی را باید خریداری یا از آن استفاده کند، و به طور معمول چگونه به دنبال آن محصولات و خدمات می رود می باشد.
استراتژی های بازاریابی را می توان به دو دسته گسترده تقسیم کرد:
بازاریابی ورودی: یک استراتژی بازاریابی ورودی که در آن محتوا در معرض مصرف کنندگان قرار می گیرد که احتمالاً علاقه به یک برند ، محصول یا خدمات دارند ، قرار می گیرد. محتوا باید با منافع مشتریان مطابقت داشته باشد مثلا با روش هایی که ممکن است شامل پست های رسانه های اجتماعی و محتویاتی باشد که برای موتورهای جستجو بهینه شده است.
بازاریابی برون مرزی: یک استراتژی بازاریابی برون مرزی راهی است که برای یافتن مشتریان بالقوه علاقه مند به یک محصول ، خدمات یا برند خاص ، تلاش می کند. این دسترسی ممکن است به صورت تماس های تلفنی ، بروشورها و یا ایمیل های دسته جمعی باشد.
استراتژی موثر چیست؟
برای دستیابی به اهدافی که تعیین شده است ، یک استراتژی بازاریابی مؤثر از برنامه بازاریابی پشتیبانی می کند.
روشهای مقرون به صرفه بسیاری برای ارتباط با مخاطبان ، به ویژه با بازاریابی دیجیتال وجود دارد.
بگذارید آن را به پنج مرحله تقسیم کنیم:
- شناسایی نقاط فروش منحصر به فرد یک برند / تجارت
- تعریف مخاطب هدف
- لیست مزایای محصولات و خدمات
- توصیف چگونگی موقعیت یابی کالاها و خدمات در بازار
- شناسایی روشهای بازاریابی / تبلیغاتی که مناسب ترین آنها است (اینترنت ، بازاریابی مستقیم ، روابط عمومی و غیره)
با استراتژی مناسب بازاریابی ، هر دو مارک بزرگتر و کوچک می توانند به طور موثر برای همان مصرف کنندگان / مخاطبان رقابت کنند.
استراتژی های متداول بازاریابی شامل این موارد هستند:
- تولید محتوای جدید در وبلاگ ها و وب سایت ها
- تعیین بسترهای مناسب رسانه های اجتماعی برای استفاده برای توزیع محتوا (به عنوان مثال ، Pinterest و Instagram برای تصاویر و فیلم ها و توییتر برای اطلاعیه های کوتاه)
- بهینه سازی موتورهای جستجوگرهای ارگانیک (کلمات کلیدی ، پیوندها ، مطالب مربوطه) و کلیکی (پرداخت برای هر کلیک) (SEO)
- SEOمحلی با محتوای خاص جغرافیایی
- بازاریابی ایمیل با روزنامه ها و ایمیل های خاص برای گیرنده
- ذکر رسانه ها و روابط عمومی مبتنی بر اینترنت
- حجم بیشتری از مطالب در قالب کتاب های الکترونیکی یا خبرنامه های ایمیل
برنامه ی بازاریابی
برنامه ریزی کنید , به عنوان یک استراتژی بازاریابی فکر کنید که چه چیزی باعث ایجاد تعامل در یک برند با مردم می شود.
یک برنامه بازاریابی خلاصه ای از اقدامات خاص است که برای دستیابی به اهداف انجام می شود.
یک تاکتیک فروش با برنامه بازاریابی شامل تجزیه و تحلیل دقیق از موارد زیر است:
- پتانسیل بازارهای مختلف
- چه کسانی مانند مخاطبان اصلی / فرعی در بازار مشتریان حضور دارند
- نقاط قوت / ضعف کانال های توزیع
چه استراتژی های قیمت گذاری در تبلیغات مؤثر است؟
چقدر بودجه برای بازاریابی لازم خواهد بود.
تاکتیک های بازاریابی و تاکتیک فروش
تاکتیک های بازاریابی موارد عملی ، ملموس و قابل ردیابی است که یک برند هر روز برای دستیابی به مخاطبان خود انجام می دهد (به عنوان مثال ، محتوای صوتی ، بلاگ ، پاسخ به پست های رسانه های اجتماعی ، ارسال خبرنامه های ایمیل).
با این حال امروزه تاکتیک های بازاریابی به شدت مبتنی بر فناوری شده اند.
تاکتیک ها: راه اندازی کمپین تبلیغاتی در فیس بوک و توییتر ، نوشتن محتوا برای پروفایل های رسانه های اجتماعی ، ایجاد کدهای تخفیف، و اضافه کردن تصاویر و فیلم های مرتبط بیشتر به وبلاگ و محتوای رسانه های اجتماعی و شامل لینک های مناسب به وب سایت است.
ایجاد یک برنامه و استراتژی بازاریابی معمولاً فرایندی طولانی تر از ایجاد یک کمپین تبلیغاتی خواهد بود.
دلیل این امر این است که بازاریابی دامنه وسیع تری دارد و شامل فرایندهای فردی مانند تدوین تحقیقات بازار ، تجزیه و تحلیل بازارهای فعلی و بالقوه ، و موقعیت یابی و تقسیم بندی است که نیاز به توجه بیشتری نسبت به ایجاد یک کمپین تبلیغاتی دارد.
- تبلیغات جزء بازاریابی است
- بازاریابی دامنه گسترده تری دارد که فراتر از تبلیغ یک محصول یا خدمات واحد است و شامل ارتقاء یک تجارت یا مارک خاص است
- تبلیغات بر ارتباط بین مشتریان با کالاها یا خدمات خاص تمرکز دارد
- بازاریابی تعامل بین یک برند و مخاطبان مورد نظر را در نظر می گیرد
- تبلیغات از طریق بازاریابی برای محصولات یا خدمات یک برند، از بازاریابی پشتیبانی می کند
- بازاریابی تجربه کلی مشتری با یک برند را در بر می گیرد و شامل ایجاد روابط مشتری با جایی است که در آن فروش انجام می شود
بازاریابی و تبلیغات دو مفهومی که با هم مرتبط هستند و غالباً با هم ادغام می شوند، اما تفاوت های مهمی وجود دارد که باید در هنگام برنامه ریزی استراتژی ها ، راه اندازی کمپین ها ، پیگیری نتایج و هدف قرار دادن مخاطبان خاص ، به خاطر بسپارید.
درک نقش تبلیغات و بازاریابی در نهایت می تواند به شما در رسیدن به یک هدف مهم کمک کند – رسیدن به مصرف کننده و مخاطب که احتمالاً به آنچه شما پیشنهاد می دهید علاقه مند خواهند شد.
بازاریابی تبلیغاتی – تاکتیک فروش
کمپین تبلیغاتی درست هدفی است که اغلب با برنامه ریزی دقیق ، مشاهدات روشنگری ، تداوم در تبلیغ و تصمیم گیری آگاهانه انجام می شود.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.