ساخت موشن گرافی
ساخت موشن گرافی

 

ساخت موشن گرافی – این روزها موشن گرافیک به ابزاری مجزا و اثرگذار برای معرفی کسب و کار تبدیل شده است. کاربردهای این تکنیک بصری بنا به درخواست‌ها ، رو به پیشرفت است و با گذشت زمان به علت محبوبیت استفاده از انیمیشن ها و مورد استقبال بودن بسیار زیاد مورد استفاده قرار خواهد گرفت . ساخت موشن گرافی یا همان تیزر تبلیغاتی با علم به هم چسباندن حرکت و صدا در رسانه‌های امروز به جایگاهی رسیده است که امروزه با ایجاد حرکت در تصاویر ثابت و افزودن افکت‌های صوتی به آن‌ها می توان آثار جذابی را به وجود آورد که در نوع خود بی نظیر باشند و در آخر منجر به نمایش و تولید تبلیغات کوتاه در تلویزیون و اینترنت می‌شوند.

5 دلیل ساخت موشن گرافیک برای محصول خود

موشن گرافیک املای درست است و نه موشن گرافی Motion Graphics با طراحی مناسب می‌تواند بر مخاطبان تأثیر زیادی بگذارد . امروزه شما باید یک موشن گرافیک برای ارائه یک محصول یا ارائه خدمات خود داشته باشید. امید واریم موارد زیر بتواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

1.سناریو خود را به روشی ساده و سرگرم کننده بنویسید

داستان پردازی روشی مرسوم برای ارائه اطلاعات و جذب مخاطب است. مهم نیست که چه پیامی را می خواهید دهید ؛ تبلیغاتی ، آموزشی یا توضیحی همیشه می‌توانید آن را به یک داستان تبدیل کنید. مردم نه تنها عاشق داستان‌های خوب هستند بلکه تمایل دارند که آن‌ها را به خوبی به خاطر بسپارند. برای یادآوری موشن گرافیک خود از قدرت قصه‌گویی مناسب استفاده کنید. بسیاری از شرکت‌هایی که راه حل‌های مهندسی و نرم افزاری ارائه می‌دهند ، بدونه شک از تیزر های متحرک انیمیشنی استفاده کرده‌اند . این شرکت ها می‌دانند که هر موضوعی چه فنی یا هنری را می‌توان به تصاویر متحرک قانع کننده و قابل فهم تبدیل کرد. در تلاش برای توصیف محصول یا خدمات خود فقط از کلمات استفاده نکنید. بهتر است بجای استفاده از عکس و نوشته های تبلیغاتی از ویدیو های جذاب گرافیکی استفاده کنید.

2. با ساخت موشن گرافی مخاطبان خود را درگیر موضوع کنید

جدای از جذب کردن مخاطب و گفتن یک داستان ، تیزرها در واقع جذاب و قابل فهم هستند . به این دلیل است که این روش‌ ها بخشی از داستان هستند و مردم احساس نمی‌کنند شما سعی دارید چیزی را به آن‌ها تبلیغ کنید . تصاویر متحرک انیمیشنی را به عنوان یکی دیگر از تکنیک‌های تولید محتوا در نظر بگیرید و از آن به عنوان روشی حرفه ای برای پیگیری محصولتان توسط مخاطبان استفاده کنید.

3.هزینه تبلیغات خود را صرف موشن گرافیک کنید

https://motiongraphics.tookaa.ir/2019/09/29/%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%85%d9%88%d8%b4%d9%86-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c-%db%8c%d8%a7-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%85%d9%88%d8%b4%d9%86-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9/

بودجه اغلب یک عامل تعیین کننده برای تبلیغات یک برند و یا محصول است. اگر تصمیم دارید که برای برندتان و یا محصولتان یک ویدئوی هیجانی و پر مخاطب تهیه کنید ، باید برای این کار از یک تیم حرفه‌ای و طراح در این زمینه استفاده کنید . تولید تیزر های تبلیغاتی را به یک تیم حرفه‌ای  محول کنید ، که می‌تواند هر یک از ایده‌های محصولتان را به واقعیت تبدیل کند و با ارائه هرچه بهتر در فروش بیشتر شما تاثیر گذار باشد . هزینه برای تبلیغات ویدیویی میتواند برای شما چندین برابر کارهای دیگر سود آور باشد پس هزینه کنید و نگران تغییرات نباشید ساخت انواع تیزر های تبلیغاتی میتواند بسیار زیاد بر روی شهرت شما تاثیر گذار باشد.

4. در ساخت موشن گرافی خلاقیت داشته باشید

ایجاد تصاویر برای موشن ها نامحدود است ؛ آزادی در طراحی خلاقیت کامل را  برای اجرای ایده ها فراهم می‌کند . با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته و به روز ، طراحان می‌توانند هر یک از داستان‌های شما را به انیمیشنهای چشمگیر و جذاب تبدیل کنند. موشن گرافیک‌ ها به شما این امکان را می‌دهند که صحنه‌هایی که از نظر فیزیکی غیرممکن است را ایجاد کنید و برند و محصول شرکت خود را معرفی کنید. برای نشان دادن پیشرفت شرکت ، ویژگی‌های جدید یا به روزرسانی‌های اخیرتان شما باید یک سری نمونه‌های جدید ایجاد کنید.

ساخت موشن گرافی

5.تیم بازاریابی

تصاویر متحرک علاوه بر جذابیت برای مخاطبان و فروش گرایی بیشتر محصولات، سهم ارزنده‌ای در استراتژی بازاریابی دارند.

فیلم‌های انیمیشن سرگرم کننده و جالبی در رسانه‌های اجتماعی بسیار به اشتراک گذاشته می‌شوند ، به همین دلیل شانس خوبی برای ویروس (قابلیت اشتراک گذاری بالا) شدن دارند. اگر ویدیوی خود را در YouTube بارگذاری کرده‌اید و در صفحه وب خود قرار داده‌اید، این انتظار می‌رود که موتورهای جستجو به صفحه شما اولویت دهند و علاوه بر این، موشن گرافیک‌ها می توانند بخشی از خبرنام‌ های ایمیل، تبلیغات با هزینه، مقالات وبلاگ شما و ….. باشند. تیزرها ابزاری قدرتمند برای بازاریابی است که می‌تواند در هر بستر مورد نظر شما؛ استفاده شود. این نوع محتوا را دست کم نگیرید و مطمئن باشید که ویدیوی متحرک مزایایی بسیار برای تجارت شما ایجاد می کند.

ساخت موشن گرافی در ایران

موشن گرافی در ایران هم با این که هنر جدیدی است اما شروع  بسیارخوبی داشته است  و در مسیر خوبی قرار گرفته است  و با تلاش‌های بسیار زیادی که برای رشد و پیشرفت آن صورت گرفته است آینده خوبی را در این صنعت خلق خواهد کرد. تیزر نمونه‌ای تصویری است که از سویی با بهره گیری از قسمتی از متد انیمیشن و نیز امکانات سینمایی در آن یعنی حرکت و صوت و از طرف دیگر با استفاده از فرم گرایی انتزاعی ، ثبات را در ترکیب‌بندی و اثرگذاری رنگ در هنر طراحی گرافیک به وجود آید و نتیجه آن ادغام و ارسال پیام یا موضوع خاصی است برای کاربر و مخاطب.

موشن گرافی صحیح نیست موشن گرافیک صحیح است.

مخاطب موشن گرافیک همواره رسانه می‌باشد:

هر چند  ساخت موشن گرافی در سال‌های گذشته به صورت ابتدایی وجود داشته است برای مثال در  فیلم و سینما ، فیلم‌های مستند آموزشی و در تلویزیون که مخاطب‌های بیشتری دارد به شکل تیتراژها و یا اینفوگرافی‌ ها دیده شده است، اما دراین سال‌ها به دلیل سرعت پیشرفت بی‌سابقه در امکانات فنی و تولیدی رسانه و اینترنت و نیز متنوع بودن برنامه‌های رسانه‌های تلویزیون و اینترنت، رشد بسیار زیادی داشته است که باعث تکامل در این رشته و بهبود آن شده است.

تیزری را بسازید که نهایت اثرگذاری را در مخاطب و کاربر شما داشته باشد

اگر شما می‌خواهید هزینه کمی برای ساخت موشن گرافی بپردازید و می‌خواهید بیشترین سودآوری را از سرمایه خود به دست آورید ؛ باید تا آنجا که ممکن است تیزری را بسازید که نهایت اثرگذاری را در مخاطب و کاربر شما داشته باشد و آن را در عالی ترین فضای ممکن که بیشترین باز خورد را برای کسب و کار شما داشته باشد , قرار دهید. در ادامه با توکا همراه باشید تا با جزئیات بیشتری در زمینه ساخت موشن گرافیک آشنا شوید.

به این نوشته امتیاز بدید
[مجموع: 2 میانگین: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *