انیمیشن

انیمیشن

توضیحات کاربردی ، انیمیشن چیست ؟ توضیحی مختصر برای آشنایی با انیمیشن‌

انیمیشن‌ ها ؛ فرایند طراحی، ساخت , چیدمان و تهیه متوالی چند عکس و یا همان طرح‌های گرافیکی است که در محصولات چندرسانه ای یا مالتی مدیا و بازی‌های رایانه‌ای استفاده شده است. انیمیشن شامل بکارگیری و مدیریت تصاویر ثابت برای ایجاد شکلی حرکتی است مانند موشن گرافیک‌های امروزی که طرفداران بسیاری دارد. 

انیماتور‌ها

شخص یا اشخاصی که به ساخت انیمیشن‌ ها و ایجاد آن میپردازند انیماتور نامیده می شوند.

انیماتور از فناوری‌ ها ی رایانه‌ ای مختلف و استفاده از نرم افزارهای قدرتمند و همچنین کامپیوترهای قدرتمند برای گرفتن تصاویر ثابت و سپس متحرک کردن آن‌ها استفاده می‌کند.

 ساخت انیمیشن مفهومی :   (UI Design Stand Out)

 این مقاله انیمیشن مفهومی را توضیح می‌دهد که نقش آن در طراحی UI جذاب و خلاقانه توصیف می کند.

انیمیشن‌ها در رابط های کاربری چندین سال است که از مباحث داغ دنیای اینترنت است. به ویژه در زمینه آن که برای رابط های کاربری اهمیت دارد.

انیمیشن مفهومی چیست؟

انیمیشن مفهومی زمینه‌ای از هنر مفهومی است. این یک قطعه از موشن گرافیک است که برای انتقال یک ایده خاص قبل از اینکه در یک محصول واقعی قرار بگیرد ساخته می‌شود. در طراحی رابط های کاربری، انیمیشن مفهومی ممکن است در مفاهیم مختلف برای تعامل، انتقال و ایجاد یک طرح استفاده شود.

 

 

چرا در طراحی UI به انیمیشن مفهومی نیاز است ؟

امروزه انیمیشن مفهومی بسیار بحث برانگیز است. انیمیشن مفهومی که در گذشته در آن از عناصر آماده استفاده می‌شده است امروزه سعی کرده با انواع عناصر فراتر از حد و قواعد اجرا شود.

نکته این است که هر دو طراحی استاتیک (گلیف‌ها، نمادها، تغییر رنگ و شکل کنترل‌ها یا رابط به عنوان یک کل) و رابط کاربری UI از یک روش برای ارائه محصول و برند استفاده می‌کنند.

تقاضای انیمیشن میزان عرضه را تعیین می‌کند

به محض اینکه “بازار” مفهومی از طراحی جدید انیمیشن ؛ بویژه موشن گرافیک را می‌بیند، کسانی هستند که به دنبال راه های واقعی ساختن و استفاده از آن در دنیای واقعی هستند. در حال حاضر محصول اندیشه طراح صرفاً یک مفهوم حرکتی است. در این مقاله، موارد متعددی داشتیم که انیمیشن‌ های رابط مفهومی، حتی آنهایی که کاملاً پیچیده بودند، توسط برنامه نویسان شخص ثالث با موفقیت کد گذاری شدند.

مفاهیم انیمیشن UI در رابط های واقع گرایانه

انیمیشن مفهومی یکی از مراحل خلاقانه طراحی رابط کاربری است : طراحان موشن گرافیک ممکن است گزینه های مختلفی را برای برقراری ارتباط با مشتریان و مخاطبان ارائه دهد.

اصطلاح چندرسانه ای

دقیقاً از اصطلاح چندرسانه‌ای برای ارجاع مطالب بصری و صوتی به یک نمایش مشترک استفاده می شود ؛ که می‌تواند به صورت پخش جریان صوتی یا تصویری و سیستم نمایش داده‌ها و غیره از جمله لوح فشرده یا ویدئو دیجیتال ، یا اینترنت و وب ، پخش شود.
صنعت سرگرمی مدرن یعنی فیلم و تلویزیون به دلیل پیشرفت در تولید انیمیشن‌ ها ، گرافیک و چندرسانه ای( مالتی مدیا) به پیشرفت‌های جدیدی دست یافته است.

چندرسانه‌ای (مالتی مدیا)

چندرسانه ای اصطلاحی است که برای نشان دادن ترکیبی از انواع فابل‌ها و طرح‌های گرافیکی بصری و انواع افکت‌های صوتی جمع آوری شده و از منابع مختلف استفاده می‌شود و سپس به یک ترکیب واحد اضافه می شود.

 یک محصول چندرسانه ای می تواند مجموعه‌ای از متون، هنرهای گرافیکی، صداها، انیمیشن‌ ها و فیلم‌ها باشد. 

انواع مختلف انیمیشن های چند رسانه ای
  • انیمیشن‌ های سنتی (انیمیشن‌های cel یا انیمیشن‌های دستی)
  • استاپ موشن (یا برش و چسباندن چند عکس به هم )
  • موشن گرافیک (تایپوگرافی ، آرم متحرک)
  • انیمیشن‌ های رایانه‌ای
  • انیمیشن‌ های دو بعدی
  • سه بعدی

انیمیشن چیست ؟ تبلیغات تلویزیونی‌ ، سریال های کارتونی، طرح‌ های ارائه و مدل , همه از تکنیک‌های انیمیشن و  چند رسانه‌ای استفاده می‌کنند.

به این نوشته امتیاز بدید
[مجموع: 3 میانگین: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *