ساخت موشن گرافیک در اهواز

ساخت موشن گرافیک در اهواز ، برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و سفارش موشن گرافیک حرفه ای از اینجا شروع کنید

 ساخت موشن گرافیک در اهواز
ساخت موشن گرافیک در اهواز ، برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و سفارش موشن گرافیک حرفه ای از اینجا شروع کنید
ساخت موشن گرافیک در اهواز ، برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و سفارش موشن گرافیک حرفه ای از اینجا شروع کنید – موشن گرافیک خوزستان

ساخت موشن گرافیک در اهواز ، برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و سفارش موشن گرافیک حرفه ای از اینجا شروع کنید

بیشتر با شهرستان اهواز آشنا شوید

یکی از کلان‌شهرهای ایران است، که در بخش مرکزی شهرستان اهواز قرار دارد و به‌عنوان مرکز استان خوزستان شناخته می‌شود. جمعیّت این شهرستان طبق سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ حدود ۱٬۳۰۳٬۰۰۰ نفر می‌باشد (که با احتساب ۴۰۰هزارنفری حاشیه شهر جمعیت این شهر به بالای ۱٬۷۰۰٬۰۰۰نفر می‌رسد که به‌عنوان هفتمین شهر پرجمعیت ایران به‌شمار می‌آید. اهواز در موقعیت جغرافیایی ۳۱ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ درجه و ۶۵ دقیقه طول شرقی، در بخش جلگه‌ای خوزستان و با ارتفاع ۱۲ متر از سطح دریا واقع شده‌است.
شهر اهواز با مساحت ۱۸۶۵۰ هکتار، به عنوان یکی از شهرهای وسیع ایران (سومین شهر بزرگ ایران)، محسوب می‌شود.

میدان نفتی اهواز:

میدان نفتی اهواز چهارمین میدان بزرگ نفتی ایران است، که در سال ۱۳۳۷ با حفر چاه شماره۶ اهواز کشف گردید. در حال حاضر ظرفیت تولید میدان اهواز به‌طور میانگین معادل ۷۵۰ هزار بشکه در روز می‌باشد.[۶۱] میزان نفت درجای این میدان معادل ۳۷ میلیارد بشکه است .
جغرافیا و آب‌وهوا ی شهر اهواز
بخش بزرگی از استان خوزستان، جلگه ای است و شهر اهواز نیز در بخش جلگه‌ای جای دارد ولی کمبود شدید پوشش گیاهی سبب گرمی و خشکی اهواز شده و آن را در رده گرمترین مناطق ایران جای داده‌است. در زمستان سرما تا پنج درجه سانتیگراد کاهش و در تابستان تا پنجاه درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

موشن گرافیک بساز

ساخت موشن گرافیک در اهواز ، برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و سفارش تبلیغات حرفه ای از اینجا شروع کنید – موشن گرافیک خوزستان

ساخت موشن گرافیک در اهواز ، برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و سفارش موشن گرافیک حرفه ای از اینجا شروع کنید

سوغات اهواز

سوغات اهواز خرما، کلوچه‌های خرمایی و لباس‌های محلی می‌باشد.
آثار تاریخی اهواز
1 – سرای عجم
2 – خانه دادرس
3- ساباط جنب خانه معین التجار
4 – معین التجار
5 – ساختمان نفیسی
6 – میدان شهید بندر (چهارشیر)
7 – سد شادروان
8 – منزل ماپار

موشن گرافیک بساز

موشن گرافیک خوزستان

ساخت موشن گرافیک در اهواز ، برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و سفارش موشن گرافیک حرفه ای از اینجا شروع کنید

آداب و رسوم

عید فطر
یکی از اعیاد مذهبی اهواز و خوزستان است. بارها استان خوزستان برای عید فطر از امتیاز تعطیلی چند روزه برخوردار بوده‌است .
لباس محلی عرب‌های اهواز (دشداشه)
لباس محلی اعراب اهواز که دشداشه نام دارد یک پیراهن سفید بلند است که در بیشتر شهرهای خوزستان پوشیده می‌شود از دیگر لباسهایی که همراه با دشداشه پوشیده می‌شود بشت می‌باشد که روی دشداشه آن را می‌پوشند همچنین چفیه نام پارچه‌ای است که روی سر گذاشته و دور آن یک حلقه به نام عگال می‌گذارند که چفیه را نگه دارد.

موشن گرافیک بساز

رسوم مندائیان

مندائیان یا صابئین پیروان یحیی و یکی از اقلیت‌های مذهبی ایران هستند که در خوزستان صبّی می‌نامند و تعمید در آب جاری، همه ابعاد زندگی منداییان را دربرگرفته‌است. محل تمرکز منداییان ایران در مجاورت رود کارون در استان خوزستان است
نام قدیم اهواز
محمره بوده که به مرور زمان تغییر پیدا کرده است .

رود خانه کارون

کارون که پرآب‌ترین و بزرگ‌ترین رودخانه ایران است از کوه‌های بختیاری سرچشمه گرفته و از میانهٔ اهواز عبور می‌کند. این رود با طول ۹۵۰ کیلومتر طولانی‌ترین رودی‌ست که تنها در داخل ایران قرار دارد و همچنین تنها رود ایران است که بخشی از آن قابل کشتیرانی است. همچنین آب آشامیدنی کلان‌شهر اهواز از رودخانه کارون تأمین می‌شود

موشن گرافیک بساز

جاذبه‌های مذهبی

آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی
علی ابن مهزیار اهوازی، که در قرن سوم قمری می‌زیسته‌است، از فقها و محدثان معروف شیعه و از نزدیکان رضا، جواد، هادی، و حسن عسکری بوده و احکام دینی را نزد آن‌ها فرا گرفته‌است.

ساخت موشن گرافیک در اهواز ، برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و سفارش موشن گرافیک حرفه ای از اینجا شروع کنید

با شهر آبادان بیشتر آشنا شوید

شهرستان آبادان یکی از معروفترین شهرستان‌های ایران در جنوب غربی ایران است. این شهرستان با شهرستانهای خرمشهر، شادگان و ماهشهر هم‌مرز است. مرکز شهرستان آبادان شهر آبادان است. جنوب این شهرستان را خلیج فارس در بر می‌گیرد. جمعیت این شهرستان طبق آمار سرشماری سال ۱۳۸۵ برابر با ۲۸۳۶۰۱ نفر و سال۱۳۹۶ بالغ بر ۲۷۱۴۸۴ و در سال ١٣٩٥بالغ بر ۳۰۰۰۰۰ بوده‌است اکثر جمعیت آبادان قوم بومی آبادان، عرب ها و بوشهریها، لرها و عشایر مختلف تشکیل میدهند.
آبادان، در پی جنگ مورد یورش سنگین عراق قرار گرفت و پس از ویرانی‌های فراوان پس از عملیات بزرگ ثامن الائمه این شهر از محاصره آزاد شد. پس از اینکه لشکر ۷۷ خراسان باکمک واحدهای دیگر محاصره آبادان را شکست، لقب پیروز به لشکر ۷۷ خراسان اعطا شد و نام آن رسماً به لشکر ۷۷ پیروز خراسان تغییر کرد.

موقعیت جغرافیایی

موقعیت جغرافیایی این شهر در طول ۴۸ درجه و ۱۷ دقیقه و عرض جغرافیایی ۳۰ درجه و ۲۰ دقیقه و با بلندای ۳ متر از سطح دریا و با پهناوری ۲۷۹۶ کیلومتر مربع است. حدود آبادان از شمال به شادگان، از خاور و جنوب به خلیج پارس از جنوب باختری و باختر به کشور عراق که حد فاصل مرز طبیعی را رودخانه اروند تشکیل می‌دهد و از شمال باختری به خرمشهر محدود می‌گردد.

ساخت موشن گرافیک در آبادان ، برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و سفارش از اینجا شروع کنید

پالایشگاه نفت

رونق آبادان و گسترش آن تا به امروز به صنعت نفت مدیون است پس از یافت نخستین میدان نفتی در مسجدسلیمان، در سال ۱۲۸۷ خورشیدی، منطقه آبادان به لحاظ داشتن آب کافی برای عملیات پالایش و دسترسی مناسب به آب‌های آزاد در خلیج پارس، جایگاه مناسبی برای ساخت پالایشگاه شناخته شد. از این رو ویلیام دارسی انگلیسی، فرستاده شرکت هندخاوری یک هکتار زمین در آبادان خریداری نمود و در سال ۱۲۹۸ خورشیدی، پالایشگاه آبادان بنیاد نهاده شد.
اروندرود
بزرگترین جزیره اروندرود آبادان است. دیگر بنادر اروندرود خرمشهر، خسروآباد، و اروندکنار هستند. اروندرود از به هم پیوستن دو رود دجله و فرات در ۱۵۰ کیلومتری شمال بصره، جایی در سمت راست جزیره‌های مجنون، تشکیل می‌شود. اروندکنار از این محل به سمت جنوب ایران امتداد یافته و مرز مشترک ایران و عراق را تشکیل می‌دهد. درازی اروندرود ۱۷۵ کیلومتر و پهنای آن از ۱۲۰ تا ۵۰۰ متر می‌باشد.

موزه آبادان

در سال ۱۳۴۰، علی هانیبال در راه اندازه موزه آبادان با شرکت نفت همکاری نمود، گنبد مخروطی این موزه با بلندی ۲۲٫۵ متر، از گنبد آرامگاه دانیال نبی در شوش الگو گرفته‌است. آثاری از شوش باستان، دوره‌های صفوی و قاجاری شامل ظروف مفرغی، تندیس جانداران، و ابزار گوناگون، در این موزه به نمایش در آمده‌است.
مسجد رنگونی‌های آبادان
مسجد رنگونی‌ها به دست کارگران پاکستانی پالایشگاه آبادان در سال ۱۲۹۹ خورشیدی در زمین‌های شرکت نفت ساخته شد. رنگون، پایتخت کشور برمه‌است. ملوانان و مسافران کشتی‌های خارجی بسیاری در این مسجد نماز خوانده‌اند. این بنا با قدمت ۸۸ سال دارای شبستان، حیاط اصلی، و موذنه‌است. این مسجد به مسلمانان اهل سنت حنفی مذهب تعلق داد؛ متولی مسجد شیخ عبدالرشید مندل بود و امامین جماعت آن، شیخ قادری هندی، حاج آقا رنگونی و سپس محمد اسلم راجا بودند. در آرایه‌های این مسجد از طرح‌های گچ بری برجسته به صورت روکش سیمانی استفاده شده‌است.

تقسیمات کشوری

شهرستان آبادان در سال ۱۳۲۱ تأسیس شده‌است این شهرستان در سال ۱۳۹۵ دارای دو بخش مرکزی و اروندکنار بود. در حال حاضر، شهرستان آبادان دارای دو بخش، شش دهستان و سه شهر است:
بخش مرکزی شهرستان آبادان
o دهستان بهمن‌شیر شمالی
o دهستان بهمن‌شیر جنوبی
o دهستان شلاهی
شهر: آبادان شهر: چویبده

ساخت موشن گرافیک در آبادان ، برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و سفارش تیزر حرفه ای از اینجا شروع کنید

• بخش اروندکنار
o دهستان مینوبار
o دهستان نصار
o دهستان نوآباد
شهر: اروندکنار

نام آبادان

در تجزیه و تحلیل ریشه نام آبادان به کلمه پهلوی اوپاتان می‌رسیم که به معنی «محلی برای پاسداری و نگهبانی از آب» رسید و بطلمیوس، پدر جغرافیای یونان، نام «آرپفانا» و «آپفادانا» را برای آبادان به کار می‌برد. واژه «عَبّادان»، که در دوره‌های اخیر به آبادان استناد می‌شد، معرّب همان واژه است.] مارکیانوس، جغرافی‌دان سده۴ میلادی نیز آن را به صورت «آپفادانا» (Apphadana) آورده‌است.
آبادان (به پارسی میانه: Āpātān)، به معنای «آباد، باصفا، بارونق و ضد ویران» گفته شده‌است. در فرهنگ فارسی معین، «معمور، دایر، برپا و مقابل ویران و خراب» گفته شده‌است.

ساخت موشن گرافیک در آبادان ، برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و ساخت موشن گرافیک خوزستان از اینجا شروع کنید

محله‌های آبادان

از محله‌های مشهور آبادان می‌توان به احمدآباد، امیری، کوی کارگر، امیرآباد، بریم، بوارده (شمالی و جنوبی)، (کارون). کوی ولایت «اروسیه»، کوی لاله، هزاری‌ها، هلندی‌ها سیکلین اشاره کرد. کوی بهار، کوی قدس، کوی بهارستان، کوی گلستان، کوی ذوالفقاری، کوی
ملت، کوی بهمن، کوی ولی‌عصر، تانک فارم، جمشیدآباد، سرویس قنواتی، هلال بریم، کوی نیرو؛ فیه و ۷۰۰ دستگاه، همچنین کوی فرهنگیان که با ساخت مسکن مهر در مجاورت آن توسعه پیدا کرده‌است از دیگر محله‌ها و کوی‌های این شهر هستند.[۲۸] جزیره شادمانی در رود بهمنشیر و جزیره ارگ در اروندرود نیز از جزیره‌های کوچک درون این شهر هستند

ساخت موشن گرافیک در آبادان ، برای سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی و سفارش موشن گرافیک خوزستان حرفه ای از اینجا شروع کنید
به این نوشته امتیاز بدید
[مجموع: 1 میانگین: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *