موشن گرافیک برای تبلیغات

موشن گرافیک برای تبلیغات

استفاده از موشن گرافیک برای تبلیغات – بر اساس آمار بیش از 3.2 میلیارد نفر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند وبیشتر افراد همه نوع پست های اجتماعی و تبلیغی را مشاهده کرده اند. استفاده از میلیون ها پست اجتماعی برای جلب توجه مخاطبان و کاربران شما، تخیل، خلاقیت و نبوغ زیادی می خواهد.

یکی از بهترین راه های جلب توجه و انتقال پیام شما ؛ استفاده از موشن گرافیک در پست ها و تبلیغات اجتماعی شما است.

 موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک یک مجموعه انیمیشن است و امروزه بسیار مورد استفاده  قرار می گیرد. به طور خاص، هنگامی که عناصر طراحی، اشیاء، اشکال، تصاویر و متن به صورت متحرک یا در معرض نمایش قرار می گیرند ، موشن گرافیک نامیده می شود. برای تعریف دقیق تر موشن گرافیک، نگاهی به آنچه ویکی پدیا می گوید، بیاندازیم: ” موشن گرافیک قطعاتی از انیمیشن یا فیلم های دیجیتالی است که باعث ایجاد توهم حرکت یا چرخش می شوند و معمولاً با استفاده از صدا برای استفاده در پروژه های چندرسانه ای ارائه می شوند.”

 موشن گرافیک برای تبلیغات

در حالی که موشن گرافیک نوعی انیمیشن است,  با این عنوان که این تلفیق انیمیشن، گرافیک و متن با هدف ارائه اطلاعات هدفمند به بیننده و مخاطب انجام می گیرد.

می توان با استفاده از تصویرهای هوشمندانه ، فیلم های متحرک ، صداگذاری و گویندگی وایجاد تن صدا برای فیلم های تبلیغی چشم نواز، ارائه های پروژه ها و حتی پست ها و تبلیغات رسانه های اجتماعی به طور موثری از این نوع تبلیغ استفاده کرد. در حقیقت، می توانید از موشن گرافیک استفاده کنید تا تنوع جالبی در لوگوی خود ایجاد کنید، یا در یک ارائه ویدئویی کمی هیجان را به یک تبلیغ قدیمی خسته کننده اضافه کنید یا حتی اطلاعات تبلیغاتی را به صورت جالب در رسانه های اجتماعی و یا سایت های خود ارائه دهید.

موشن گرافیک در مقابل انیمیشن

موشن گرافیک برای تبلیغات-انیمیشن اصطلاح گسترده ای است که انواع تکنیک های جابجایی اشیا یا تصاویر را در بر می گیرد. انیمیشن یک شکل هنری است که بر روایت متمرکز است. انیمیشن از تکنیک های سینمایی و داستان پردازی استفاده می کند تا بیننده را در یک سفر احساسی سوق دهد. موشن گرافیک نوعی طراحی گرافیکی متحرک است و در بازاریابی بسیار مورد استفاده  قرار می گیرد.

در حالی که پویانمایی سنتی روی شخصیت ها، داستان ها و تنظیمات پیچیده متمرکز است، موشن گرافیک زندگی را به عناصر گرافیکی ایستا، اشیاء انتزاعی، شکل ها و متن می بخشد. این عناصر به طور معمول برای توضیح یک مفهوم، نشان دادن یک نکته ، ایجاد آگاهی یا تعامل بصری برای تبلیغات با حرکت به وجود می آیند.

در موشن گرافیک  ها نیازی به داستان یا روایت وجود ندارد. با این حال، متن؛ مؤلفه مهمی است که برای انتقال پیام به همراه سایر عناصر مانند صدا و تصویر مرتبط مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا از موشن گرافیک استفاده می کنیم؟

چهار دلیل اصلی برای استفاده از موشن گرافیک در تبلیغات وجود دارد:

جلب توجه مخاطب و بیننده

مطالعه‌ای توسط مایکروسافت نشان داد که انسان هشت ثانیه طول توجه دارد، مهمتر از همه، توجه انسان هر سال 88 درصد کاهش می یابد. این بدان معنی است که وقتی مخاطبان شما آنلاین هستند، آنها به دنبال محتوای  مناسب نیستند بلکه به سرعت محتوا را اسکن می کنند.  که اگر جالب نباشد، آنها به دنبال موضوع دیگری می گردند. گرافیک ها و تصاویر جالب این قدرت را دارند که در یک فضای رسانه ای که به سرعت در حال تحول است، توجه مخاطب را به خود جلب کنند. اما موشن گرافیک یک قدم با ترکیبی از صدا، تصویر، انیمیشن پیش می رود تا در یک فاصله زمانی کوتاه توجه بینندگان شما را به خود جلب کند. موشن گرافیک ها معمولاً 30 ثانیه تا 3 دقیقه طول دارند و حتی تماشای 10 ثانیه تبلیغ رسانه اجتماعی با موشن گرافیک برای افزایش آگاهی از برند طبق یک مطالعه  توسط فیس بوک کافی است.

تصویر متحرک تاثیر گذار

موشن گرافیک برای تبلیغات -انسان ها یادگیرنده تصویری هستند و احتمالاً مفاهیم و ایده ها را از طریق نمودارها، نمودارها ، تصاویر ، گرافیک ها و موارد دیگر به یاد می آورند. قدرت موشن گرافیک در ارائه بصری نهفته است. استفاده از عناصر گرافیکی و تکنیک های انیمیشن باعث شده است تا رسانه شما در عرض چند ثانیه پیام شما را تحویل دهد و تأثیر مورد نیاز خود را ایجاد کند.

فایده این نوع ویدیو این است که زندگی را به سمت طرح های گرافیکی ایستا آورده و به راحتی اطلاعات مربوط به برند شما را منتقل می کند. آخرین آمار نشان می دهد که مردم هنگام تماشای یک فیلم در مقایسه با 10٪ هنگام خواندن متن ، 95٪ از پیام را حفظ می کنند. این بدان معنی است که افراد هنگام استفاده از موشن گرافیک  ها در پست ها و تبلیغات رسانه های اجتماعی ، بیشتر به شما علاقه مند می شوند ، درگیر می شوند و آنها را به خاط می سپارند.

ایده های پیچیده برای تبلیغات

گرافیک استاتیک ساده یا اینفوگرافیک نمی تواند برخی از ایده ها و مفاهیم را توضیح دهد و اغلب نیاز به ساده سازی دارد. با استفاده از موشن گرافیک ها می توانید به راحتی از عناصر گرافیکی استاتیک با کمک انیمیشن ، فیلمبرداری زنده و صوتی ، ایده های پیچیده ای را ارائه دهید که به حس بینایی و صدا شما راجذب می کنند. طبق یک مطالعه MIT ، انسان ها می توانند اطلاعات تصویری را فقط در 13 میلی ثانیه پردازش کنند.

پردازش سریع در مغز

این پردازش سریع در مغز یک فرایند مداوم است زیرا چشمان شما از نقطه ای به نقطه دیگر تقریباً سه بار در ثانیه ارسال می شود و اطلاعات را به مغز ارسال می کند. این واکنش بیولوژیکی باورنکردنی به همین دلیل است که ارتباط بصری بسیار مؤثر است. بازنمایی گرافیکی ایده ها و اطلاعات با کمک موشن گرافیک با روشی که مغز شما اطلاعات بصری را پردازش می کند کار می کند و انتقال اطلاعات پیچیده را مفیدتر و بهتر ارائه می دهد.

بازدید را افزایش می دهد

موشن گرافیک برای تبلیغات -هنگامی که از موشن گرافیک در پست ها و تبلیغات رسانه های اجتماعی استفاده می شود ، آنها نه تنها توجه را به خود جلب می کنند بلکه مخاطبان شما را نیز سرگرم می کنند. این امر منجر به تعامل بهتر و آگاهی از برند می شود. آخرین تحقیقات بر طبق توئیتر از این موضوع  پشتیبانی می کند، توییت های با فرمت گیف 55 درصد بیشتر افراد را درگیر تبلیغات می کند. موشن گرافیک ها جذاب تر هستند زیرا احساسات شما را مجذوب خود می کنند.

تصور کنید که یک کلیپ کوتاه را مشاهده می کنید که در آن موشن گرافیک، تصاویری قوی، صداگذاری و گویندگی تنظیم شده است. اگر آن را تا انتها تماشا می کنید، به احتمال زیاد آن را دوست دارید، درباره آن نظر می دهید و حتی آن را با دیگران به اشتراک می گذارید. در حقیقت ، فیلم های اجتماعی 12 برابر بیشتر از متن و تصاویر تاثیر گذاری ایجاد می کنند، و این یک گزینه ایده آل برای پست ها، تبلیغات، ارائه پروژه ها، تبلیغات محصولات و سایر موارد در رسانه های اجتماعی است.

نحوه استفاده از موشن گرافیک در بازاریابی شما

موشن گرافیک یک واسطه بازاریابی تبلیغاتی جدید است که به شما  امکان می دهد فیلم ، صدا ، اینفوگرافی ، محتوای متن و طراحی گرافیک را طبق محصول و برندتان ارائه دهید.

دو روش برای ایجاد موشن گرافیک وجود دارد.
  • می توانید از خود انیمیشن شروع کنید یا می توانید از قطعات عناصر گرافیکی برای ایجاد محتوای ویدئویی خود استفاده کنید
  • از موشن گرافیک ها می توانید برای برنامه های مختلف در کمپین بازاریابی تبلیغاتی خود استفاده کنید:
  • تبلیغات تلویزیونی سنتی یا تبلیغات آنلاین را با موشن گرافیک بسازید.
  • برای توضیح مفاهیم، ایده ها، فرایندها یا آموزش ها از موشن گرافیک استفاده کنید.
  • برای تعامل با مخاطبان خود و افزایش آگاهی از برند، پست های رسانه های اجتماعی را با موشن گرافیک منتشر کنید.
  • فیلم تبلیغاتی برند, محصولات خود را برای تبلیغ شغل یا نام تجاری خود با موشن گرافیک ارائه دهید.

برای سفارش ساخت موشن گرافیک برای تبلیغات خود اینجا کلیک کنید.

به این نوشته امتیاز بدید
[مجموع: 5 میانگین: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *