بازاریابی انلاین

فرآیند برنامه ریزی برای بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی انلاین

بازاریابی آنلاین- برنامه ریزی بازاریابی و تبلیغات

آیا قصد دارید کارآفرین شوید؟ آیا شما آماده شروع به کاری هستید که می تواند شما را به سایر نقاط جهان معرفی کند و مسیر موفقیت را ایجاد کند؟ آیا استراتژی تجارت شما کاملاً برنامه ریزی شده است؟ این‌ها چند سؤال اساسی است که برای هر کارآفرینی به وجود می‌آید.

اگر به نظر سنجی های منظم که در سراسر جهان انجام شده است، اعتقاد داشته باشید، تقریباً شصت درصد از مشاغل جدید طی یک سال ازراه اندازی آنها شکست می‌خورند. دلیل اصلی این شکست عدم برنامه ریزی است.

برنامه ریزی می‌تواند مسیر شما را تعیین کند و رسیدن به آسمان موفقیت آسان تر می‌شود. برنامه ریزی یک تجارت یک چیز است، اما برنامه ریزی بازاریابی دنیای کاملاً جدیدی است که اگر به درستی مدیریت نشود می‌تواند تجارت شما را در حیرت تلخی قرار دهد.

برنامه ریزی بازاریابی چیست؟

از نظر فنی‌تر، برنامه ریزی بازاریابی فرایند بررسی یک یا چند بازار است که به نظر بالقوه جالب توجه می باشد، بنابراین تشخیص اینکه آیا تجارت می‌تواند بهینه با سایر بنگاه‌های مشابه رقابت کند، آسان تر می‌شود. به طور معمول، فرایند برنامه ریزی بازاریابی استراتژی بازاریابی را تولید می‌کند که در واقع برای افزایش فروش برای مشاغل تولید کننده آن استفاده می‌شود.

برنامه ریزی بازاریابی شامل سیاست‌های خاص و دقیق در بازار یا سیاست‌های کل شرکت است که اقدامات مربوط به دستیابی به یک هدف خاص را که در یک بازه زمانی انتخاب شده برای تجارت تعیین می‌شود، توصیف می‌کند.

برنامه ریزی بازاریابی با شناسایی (از طریق بررسی بازار) نیازهای مصرف کننده به روش‌های دقیق تر و چگونگی برنامه ریزی شرکت برای تحقق آن‌ها ضمن تولید سطح قابل قبولی از بازده، پدید می‌آید.

بازاریابی آنلاین- برنامه ریزی بازاریابی همچنین تجزیه و تحلیل وضعیت بازار در حال حاضر مانند؛ روندها و فرصت‌ها و برنامه ریزی استراتژیک برای عملی کردن، برآورد مالی، پیش بینی معامله، شیب، و صورت‌های مالی پیش بینی شده است.

اما در یک اصطلاح عمومی‌تر، یک طرح بازاریابی می‌تواند به عنوان یک سند تجاری شروع شود که به تشریح تاکتیک‌ها و استراتژی بازاریابی می‌پردازد. این برنامه‌های بازاریابی برای یک دوره خاص (به عنوان مثال در طول سال آینده) ارائه شده است.

بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین- انواع مختلف بازاریابی شامل موارد زیر است:

مراحل: اقدام، هزینه‌ها و اهداف.

هدف از برنامه ریزی بازاریابی

همه بنگاه‌ها یک برنامه بازاریابی ایجاد می کنند‌، اما واقعیت غم انگیز این است که آن‌ها کنار گذاشته شده و فراموش می‌شوند که می تواند فاجعه بار باشد برای شرکت.

کلیه مشاغلی که در زمینه‌های بازاریابی به طور مداوم موفق هستند با برنامه ریزی بازاریابی شروع می‌شوند.

برنامه‌های مربوط به یک شرکت بزرگ شامل صدها تا هزاران صفحه است در حالی که شرکت کوچک می‌تواند این کار را با نیمی از صفحه انجام دهد. داشتن یک برنامه بازاریابی گسترده و کامل به تنهایی پیشنهاد می‌شود.

چه چیزی در برنامه بازاریابی گنجانده شده است؟

بازاریابی آنلاین- موارد زیادی در یک برنامه تجاری کوچک گنجانده شده است، که شامل توضیحات رقبا، قدرت و ضعف آن‌ها و از مشتری نظر بازارو تقاضا برای محصول یا خدمات در بازار است. درست مانند برنامه تجارت، برنامه ریزی بازاریابی می‌تواند مشکل و پیچیده باشد. ایجاد این برنامه این است که به شما کمک می‌کند تا به بازار و اهداف سودآوری خود برسید. مبانی برنامه ریزی بازاریابی شامل موارد زیر است:

1 – بازاریابی آنلاین- تجارت شما کجاست؟

خدمات یا محصولات شما چیست؟ مشاغل شما در حال حاضر با چه چالش‌هایی روبرو است و چه مواردی می‌توانند موضوعات آینده یا قوانین جدیدی را که بر کسب و کار شما تأثیر می‌گذارد از چه راه‌هایی ایجاد کنند؟ از جمله آنالیز کامل صادقانه و عاری از تعصب، می‌تواند برای شرکت بسیار سودمند باشد زیرا به شما کمک می‌کند تا بخش‌های قابل توجهی را دقیق‌تر کرده و قسمت‌هایی که ضعیف هستند را قدرت بخشید.

2 – بازار هدف شما کیست؟

بازاریابی آنلاین- چه بخشی از جمعیت, خریداران احتمالی محصولات و خدمات شما خواهند بود. واقعیت این است، واقع بینانه‌تر باشید و هرگز نگویید کل جامعه؛ مشتری مورد انتظار شما خواهد بود. بیایید با آن روبرو شویم، دوستان، کل جامعه هرگز نمی تواند مشتری هدفمند باشند.

شما ممکن است در طول تحلیل خود با اصطلاح تقسیم بازار (یا متخصص در بازار یا گروه‌های خاص) آشنا شوید. تقسیم بازار چند گروه در بازار هدفمند شما است. به عنوان مثال، اگر شرکت شما محصولی را ساخته است که به کاهش وزن کمک می کند، گروه های مختلف می‌توانند مادرانی باشند که مایل به رسدگی به سلامت خانواده‌یشان که می خواهند سلامتی خود را بازیابی کنند؛ باشند.

3 – اهداف شما برای برنامه بازاریابی چیست؟

در مورد اهداف دیررس آینده دقیق باشید. اهدافی که باید در یک زمان اعلام شده برآورده شوند، مانند افزایش لیست ایمیل توسط مقدار x در طی سال آینده یا یافتن تعداد x مشتری جدید.

4 – چه روش‌ های بازاریابی را انتخاب می کنید؟

هدف خود را تعیین کنید. بازار شما کجاست؟ چگونه می‌توانید جمعیت را مجذوب کارخود کنید تا آن‌ها بتوانند شغل خود را بررسی کنند؟

این تاکتیک‌ها در جذب جمعیت در خرید محصولات و خدمات بنگاه و افزایش نسبت مخاطبان شما کمک می‌کند.

5 – بازاریابی آنلاین – چقدر هزینه دارد؟

اگرچه بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی آزاد وجود دارد که همه به زمان نیاز دارند، که این هم یک نوع هزینه است؟ بنابراین تهیه بودجه برای برنامه‌های بازاریابی ایده‌ای عاقلانه است. تا زمانی که سرمایه گذاری شما عاقلانه باشد، بازاریابی در همه مکان‌ها اولویت همه مکان‌ها برای هزینه کردن؛ پول است.

بازاریابی آنلاین- چگونه برنامه ریزی بازاریابی را تدوین کنیم؟

حداقل برنامه بازاریابی باید به صورت سه ماهه بررسی شود‌، اما ماهانه چشم انداز بهتری را ارائه می‌دهد. برای تنظیم گزارش‌های ماهانه در مورد کسب و کارتان، باید یک برنامه تبلیغاتی دقیق ارائه شود.

مناسب‌ترین راه برای فکر کردن شرکت‌های کوچک در مورد بازاریابی این است که این طرح باید یک سال کامل را پوشش دهد.

هیچ چیز دائمی نیست، زمان تغییر می‌کند، مردم یاد می‌گیرند، بازارها پیشرفت می‌کنند و پس از آن به اوج می‌رسد و تقاضای مشتری در مرحله بعد متفاوت است، ما به بخشی از برنامه بازاریابی برای شما توصیه می‌كنیم كه در مورد آینده میان مدت فکر کنید، یعنی بین سه تا چهار سال در طول زمان.

اما بیشترین میزان برنامه شما باید در سال آینده متمرکز شود.

اکثر برنامه‌های بازاریابی در ابتدای سال شروع  و پدیدار می‌شوند یا ممکن است گاهی، با سال مالی جدید شروع شود.

بدون داشتن یک برنامه جامع و منظم، یک برنامه بازاریابی امکان پذیر نیست. باید تمام کارهای تبلیغاتی را بطور همزمان انجام دهید.

یک برنامه بازاریابی پر از مزایایی خوب است از جمله:

بازاریابی آنلاین- واقعیت صحیح

برنامه بازاریابی شما برای مخاطبان شما بسیار جالب است. این امر باعث می‌شود تا برای مخاطبانتان سطح اطمینان را ایجاد کنند که همه چیز برنامه ریزی شده هستند و می‌توانند در مسیر موفقیت منتهی به مقصد حرکت کنند.

شرکت‌ها غالبا از اهمیت تأثیر “برنامه ریزی بازاریابی” بر مردم خود غفلت می‌کنند، که به کسب و کار خود لطمه می‌زنند.

اگر آرزو می‌کنید که  مخاطبان و کاربران خود را با یک تبلیغات مستمر و قابل دید داشته باشید، بسیار مهم است که احساس کنید که آنها نیز جزئی از شرکت هستند و با به اشتراک گذاشتن تصویری از تبلیغات و برنامه‌هایتان، از آنها استقبال کنید.

مردم چشم اندازهای مالی را درک نمی کنند، اما معمولاً در مورد یک برنامه بازاریابی با تجربه و خوش ذوق هیجان زده می‌شوند. بنابراین زمان آن فرا رسیده است که شما برنامه بازاریابی خود را انجام دهید.

بازاریابی آنلاین- نمودار تحقق

همه ما می‌دانیم که هیچ برنامه ای کامل نیست. چگونه کسی می‌تواند آینده را پیش بینی کند؟ بنابراین غیر معمول نیست که فکر کنید برنامه ریزی بازاریابی جمعی انجام شود، حماقت است، اتلاف وقت. بله ، ممکن است اما این یک اشتباه است.

اگر سازماندهی نکنید، به مراتب هیچ راهبردی برای کارتان نیست. بهتر است برنامه بازاریابی تبلیغات آنلاین خود را انجام دهید.

بازاریابی آنلاین- دستورالعملهای عملیاتی

بازاریابی آنلاین – هر تبلیغی که می‌کنید، با مجموعه‌ای از توجهات روبه رو می‌شوید. یک برنامه بازاریابی یک راهنمای گام به گام در تعقیب موفقیت شرکت شما است. از این رو، مهمتر از یک عبارت است.

برای تدوین یک برنامه اصلی بازاریابی، شما باید تجارت خود را از ابتدا تا به آینده ارزیابی کنید و اطمینان حاصل کنید که همه بخش‌ها مورد دید عموم قرار می‌گیرد.

بازاریابی آنلاین- تبلیغات در سطح بالا

به طور منظم در مورد تبلیغات تجاری کوچک، پاسخگویی شما به نمای وسیع تر، به ویژه بخش‌هایی که به طور محکم با کارهای عادی مرتبط نیستند، دشوار است.

شما باید به صورت پراکنده و در فواصل زمانی مختلف این نوع بازاریابی و تبلیغات را انجام دهید که تاثیر مستقیم این کار را در روند شغلیتان ببینید. از خدمات یا محصولات خود، کارکنان فروش و بازار خود استفاده کنید.

با ایجاد کمپین تبلیغاتی با توکا به پیشرفت و رشد کارتان سرعت بدهید.

ترجیحا داشتن برنامه های بازاریابی تبلیغاتی برای چند سال شما را از هر نوع دردسر رهایی می‌بخشد زیرا می‌توانید سالانه آرامش و ارزیابی آن‌ها را بررسی کنید و پیشرفت شرکتتان را بررسی کنید.

البته، وقت گذاشتن برای این کار دشوار است، اما این امکان را برای شما فراهم می کند که چشم انداز بی طرفانه را برای کارتان فراهم کند.

بنابراین، اگر می‌خواهید با گذشت زمان ببینید که تجارت شما در حال رشد است، الان, زمان مناسب برای شروع تبلیغات و برنامه ریزی بازاریابی است.

بازاریابی آنلاین- عجله کنید و شروع کنید.

به این نوشته امتیاز بدید
[مجموع: 2 میانگین: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *