موشن گرافیک رایگان

موشن گرافیک موشن گرافیک رایگان ,موشن گرافیک با قیمت خوب

موشن گرافیک رایگان – موشن گرافیک نوعی از فیلم سازی متحرک می‌باشد , که برای تولید و اجرای آن از گرافیک پویا و متحرک استفاده می‌شود. در این اثر دو نوع هنر فیلم سازی و گرافیک با همدیگر ادغام شده و از هر دوی آن‌ها برای منتقل کردن محتوا و پیام‌های خاص به صورت مصور استفاده می‌شود.

اگرچه مدل‌هایی از موشن گرافیک برای مثال: سایه بازی درهنرهای قدیمی وجود داشته؛ اما این تکنیک‌ها قطعا مدیون به وجودآمدن نرم افزارهای رایانه ای و پیشرفت مالتی مدیا می‌باشد.

tookaa.ir / منبع عکس

موشن گرافیک رایگان- کاربرد‌ موشن گرافیک چیست:

تیزرهای موشن گرافیک غالبا دو شاخصه مهم و عمده دارند:

از راه عناصرهای بصری گرافیکی و دیداری اثر فوری و قابل توجهی بر مخاطب می‌گذارند.

همچنین مانند دیگر اثرهای گرافیکی موجز، مینیمال، سمبولیک و نشانه محور نیز می‌باشند.

این دو شاخصه مهم سبب می‌شود که هم در فیلم‌هایی که با اهداف برندینگ تولید و اجرا می‌شوند کاربرد داشته باشند و هم در فیلم هایی که به توضیح یک فرآیند می‌پردازند و خصوصا فیلم‌های آموزشی و درسی کاربرد بسیار ارزنده‌ای داشته باشند.

اثر گذاری رنگ، فرم، بافت، حرکت و… در کنار موسیقی و افکت صوت می‌تواند برند و یا موضوع مورد نظر را در حافظه مخاطب و مشتری ماندگار کند و رنگ سازمانی، لوگو، تایپوگرافی و دیگر عناصر بصری یک برند را در ناخود آگاه ذهن‌ها ثبت کند.

موشن گرافیک رایگان – هویت سازی و شخصیت ‌سازی برای لوگو و برند در همه‌ی شبکه‌های تلویزیونی از تیزرها، آرم استیشن‌ها، وله‌ها، تیتراژ، opener ها، اعلام برنامه‌ها وحتی میان برنامه‌های موشن گرافیک انجام می‌گیرد.

از طرف دیگر موشن گرافیک با سادگی مینیمالیستی و استفاده از نمادها کمک بسیار زیادی برای اهداف آموزشی و پرزنت‌ها می‌باشد.

برای مثال: شرح یک ایده استارتاپی و یا فرایندی که قرار است به اجرا درآید, اما مردم از چگونگی ساز و کار آن اطلاعات دقیقی ندارند با این روش بسیار مناسب و موثر است.

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست:

انیمیشن بیشتر مانند قصه و داستان است و معمولا محتوای خود را از راه داستان به بیننده انتقال می‌دهد؛ اما موشن بیشتر با تکیه بر تصویر متحرک  و عناصر بصری از جمله فرم، رنگ، بافت و ترکیب بندی و حرکت محتوای خود را قابل اجرا می‌کند.

اگرچه استفاده از عناصر بصری، موسیقی، صدا و حرکت، وجه اشتراک انیمیشن و موشن گرافیک است اما روایت حکایات داستانی معمولا درانیمیشن بیشتر به چشم می‌آید.

انیمیشن معمولا شخصیت محور اما موشن گرافیک اصولا تصویر محور است.

انیمیشن معمولا به بخش‌های زیرین داستانی، روانی، احساسی و فلسفی شخصیت ها و پرسوناژ ها پردازش می‌کند اما موشن گرافیک با هدف سمبولیک، نشانه شناسی و تشریح رویدادها و فرایندها به ایجاد موضوع می پردازد.

از این جهت کاربرد موشن گرافیک بیشتر در صنعت تبلیغات و برندینگ می‌باشد و انیمیشن در صنعت سرگرمی و سینما فعالیت می‌کند.

فرم ارائه در انیمیشن بیشتر به سینمای داستانی و موضوعی نزدیکتر است.

موشن گرافیک رایگان – فرم‌هایی چون سریال تلویزیونی، فیلم سینمایی، انیمیشن های کوتاه داستانی و … اما نوع ارائه موشن گرافیک بیشتر به تیزرهای تبلیغاتی، تیتراژ و عنوان بندی، کلیپ‌های آموزشی و… نزدیکتر می‌باشد.

موشن گرافیک رایگان – هنر انیمیشن با تدوین تداومی اجرا می‌شوند؛ که برای تشریح و روایت کردن داستان‌ها نرمال‌تر می‌باشد.
اما هنر موشن گرافیک بیشتر با تکنیک غیر خطی که فاقد ادامه دار بودن زمان و مکان رویدادها ست و غالبا به ارائه محتوا تکیه می‌کند.
به این نوشته امتیاز بدید
[مجموع: 1 میانگین: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *