یادگیری موشن گرافیک
یادگیری موشن گرافیک

اگر تازه وارد یادگیری موشن گرافیک شده اید. آماده باشید تا دنیایی عمیق را کشف کنید که در آن می توانید خلاقیت و تخیل شما تا حدود زیادی به کار گرفته شود. چیزهای زیادی برای یادگیری و درگیر شدن با آن ها وجود دارد، که در ابتدا همه چیز کمی خسته کننده و سخت به نظر می رسد. خبر خوب اینکه. ما برای کمک و راهنمایی به شما اینجا هستیم. در حالی که فرصت های زیادی برای یادگیری در مقابل شماست، نکات مفیدی وجود دارد که می تواند شما را به  قرار گرفتن در یک مسیر درست کمک کند.

ما 6 نکته را برای شما جمع آوری کرده ایم

1. نمونه کارهای عالی را بشناسید و آن ها را با دقت ببینید

یک روش عالی برای درک بهتر چگونگی یادگیری در مورد موشن، نگاهی به آنچه اطراف شما در حال روی دادن است بسیار مهم است. دیدن نمونه کارهای استودیوهای درجه یک به شما ایده های بسیار خوبی می دهد. ایده خوبی است که لیستی از استودیوهایی را که دوست دارید تهیه کنید و مرتباً سایت ها و رسانه های اجتماعی آن ها را برای به روزرسانی کارهای جدیدشان بررسی کنید. همچنین می توانید، سایتی را انتخاب کنید که بهترین ها را در دنیای موشن گرافیک ارائه می دهند و از نمونه های آن الگوبرداری کنید. بهترین راه برای یادگیری موشن گرافیک ، تماشا و کپی برداری از نمونه های مورد علاقه تان است. هزاران آموزش رایگان و پولی وجود دارد که همه چیز را از اصول اولیه After Effects گرفته تا تکنیک های انیمیشن بسیار خاص برای یادگیری پوشش می دهد.

آموزشهای یوتوب را فراموش نکنید

گنج وسیع ویدیوی YouTube را برای یادگیری هرگز فراموش نکنید. هر نوع آموزش مرتبط با موشن گرافیک را که می توانید در مورد آن فکر کنید جستجو کنید و حتما موارد خوبی پیدا خواهید کرد. فقط این  مورد را به خاطر بسپارید؛ یادگیری تکنیک ها با کپی کردن آنچه در یک آموزش انجام می شود، واقعاً مفید است، اما برای اینکه در کارهایی که انجام می دهید بدرخشید، باید خلاق باشید و ایده خودتان را برای طرحتان پیاده کنید. سعی نکنید کارهایی را که از یک آموزش به عنوان نمونه انجام داده اید، عینا همان را برای سفارشتان انجام دهید. از آن به عنوان ابزاری برای یادگیری استفاده کنید ، سپس با ایجاد کار و ایده خود، آنچه آموخته اید را گسترش داده و تغییراتی در آن  بدهید.

یادگیری موشن گرافیک

2. یادگیری موشن گرافیک را در یک پروژه واقعی انجام دهید

در بعضی مواقع با انجام دادن یک پروژه واقعی, بهترین راه یادگیری و آموختن کار با انیمیشن ها و تیزر های تبلیغاتی است. بررسی الگوهای premade After Effects را فراموش نکنید و آنها را برای یادگیری تکنیک هایی که برای دستیابی به یک اثر یا انیمیشن استفاده شده اند، انتخاب کنید. تعداد زیادی سایت وجود دارد که الگوهای بسیار خوبی ارائه می دهند.

3. تکنیک ها را بیاموزید، سپس یاد بگیرید از آن ها استفاده کنید

طراحی تا حدی ذهنی و خلاقانه و سلیقه ای است . به یاد داشته باشید که طراحی سلیقه ای است و هر شخص نسبت به طرح شما نظری متفاوت دارد. از آنجا که برخی تکنیک ها در پروژه های بی شماری استفاده شده اند، برخی از بهترین طراحان یاد گرفته اند که چگونه می توانند از این تکنیک ها به بهترین شکل در کارهای متفاوت از آن استفاده کنند.

ابتدا قوانین و تکنیک ها را به خوبی یاد بگیرید

 اما نکته اصلی این است که آن ها ابتدا قوانین و تکنیک ها را به خوبی یاد گرفتند و در بهترین شکل از آن استفاده کرده اند ، در نتیجه تا زمانی که استفاده از یک تکنیک را در ساخت تیزر های تبلیغاتی و یا انواع موشن گرافیک ها کاملا یاد نگرفته اید از آنها در پروژه های خود استفاده نکنید . به طور مثال اگر هنوز ، کاملا در حرکت دادن کارکتر های انیمیشنی ماهر نشده اید سعی کنید از کارکتر ها زیاد استفاده نکنید تا باعث برخورد منفی کارفرما و در نتیجه واکنش منفی بر روی یادگیری و اعتماد به نفس شما نداشته باشد.

4. برای یادگیری اصول طراحی وقت بگذارید

برای یادگیری اصول، از سایت های مختلف آموزشی استفاده کنید و برای فراگیری تکنیک های مختلف وقت بگذارید و بسیار تمرین کنید. پیشنهاد وب سایت توکا به شما این است که حتما از نرم افزار Adobe Illustrator و Adobe Photo Shop در جهت یادگیری و طراحی استفاده کنید ، به این دلیل که هم میتوانید مستقیما از این فایل ها در پروژه های Adobe After Effects استفاده کنید ( بسیار زیاد کار شما را ساده میکند و زمان را برای شما حفظ میکند ) و اینکه بهتر از این نرم افزار ها برای طراحی و آماده سازی مدل های گرافیکی در جهت استفاده در موشن های خود پیدا نخواهید کرد.

5. فراگیری تایپوگرافی ABC

شکی نیست اگر در دنیای موشن گرافیک قرار داشته باشید نیاز شدیدی به کار با حروف و اعدا پیدا خواهید کرد ، تایپوگرافی به همان معنای صفحه آرایی با نوشته ها و اعداد است ، سعی کنید به طور مناسب و اصولی از حروف و اعداد استفاده کنید و حتی اگر شده مهارت خود را در استفاده از حروف و اعداد و زیبایی شناسی آنها افزایش دهید.

یادگیری موشن گرافیک

6. منابع یادگیری آنلاین را بررسی کنید

یادگیری موشن گرافیک – منابع بسیار زیادی برای یادگیری  از طریق  خدمات آنلاین وجود دارد و بسیاری از آنها رایگان هستند. یک مکان عالی برای شروع،  prakttypography.com است. تایپوگرافی عملی؛ یک کتاب آنلاین رایگان است که کلیه قوانین تایپوگرافی را به خوبی توضیح داده است. این سایت ترکیب، نوع  فونت، قالب بندی و انتخاب فونت را پوشش می دهد. ( در زبان انگلیسی ) ، استفاده از این نکات عمومی به عنوان راهنمایی برای شروع سفر به دنیای موشن گرافیک، بسیار عالی و مفید است. پس از آن، همه چیز در تمرین مهارت های هنری و یادگیری از هر پروژه ای که انجام می دهید قرار دارد. وقت بگذارید و خود را در هر کاری که انجام می دهید حرفه ای کنید؛ مطمئناً خیلی پیشرفت خواهید کرد.

توکا | tookaa

اگر تازه به دنیای موشن گرافیک رو آورده اید؛ می توانید با استفاده از قالب های موشن گرافیک همکارانتان در سایت توکا دیدن کنید و حتی خود نیز با ایجاد و ساخت قالب افترافکت موشن گرافیک در این بخش دیده شوید و کسب درآمد کنید.

یادگیری موشن گرافیک را از امروز آغاز کنید.

به این نوشته امتیاز بدید
[مجموع: 3 میانگین: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *