تبلیغات اینترنتی
تیزر های تبلیغاتی و ویژگی های آن

تیزرهای تبلیغاتی – ساخت تیزر های تبلیغاتی و حرفه ای یک دلیل تأثیر گذار در جذب مشتری ، مخاطب و تأثیر گذاری بر مردم شده است.شما به عنوان صاحب یک کسب و کار و یا مدیر یک مجموعه باید بدانید که در بازارهای امروزی رقابت بسیار زیادی وجود دارد که در آن تنها برندی موفق خواهد بود که بتواند بهتر ، ساده تر و حرفه ای تر از سایر رقبا پیام خود را از طریق تبلیغات به مخاطبین برساند.

 

 

 تیزر های تبلیغاتی باید مخاطب خود را بشناسد یعنی شما باید بدانید که برای کدام قشر از جامعه تبلیغ می کنید و یا به عبارتی دیگر باید هدفمند تبلیغات کنید برای مثال: اگر بخواهید برای قشر جوان تبلیغ کنید باید تیزرهای تبلیغاتی که با افکار و علایق آنان هم خوانی داشته باشد تولید و منتشر کنید. باید به این نکته توجه داشته باشید که یک تیزر تبلیغاتی از نظر استراتژیک و اهداف باید بی نقص و بدون ایراد باشد و دارای مفهومی خلاقانه باشد و همچنین کاملا صحیح اجرا شود.

تیزرهای تبلیغاتی باید از چنین ویژگی هایی برخوردار باشند:

  • ایده های خلاقانه و مفهومی در انیمیشن ها
  • جذابیت های ظاهری و بصری
  • سرعت مناسب جهت انتقال پیام
  • ساخت تیزر تبلیغاتی بر اساس نیاز مخاطبین نه بر اساس سلیقه کار فرما ( مخاطب محور )
  • رنگ شناسی و توجه به روانشناسی رنگ ها در موشنگرافیک و انیمیشن ها
  • توجه به موسیقی انتخاب شده و افکت های صوتی در تیزرهای تبلیغاتی
 

انواع تیزر های تبلیغاتی :

تیزرهای تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و هر کدام در جایگاه خود تأثیر گذاری بسیاری دارند.

تیزرهای انیمیشنی : این نوع تیزرها برای تبلیغات مشاغل بسیار مورد توجه و پر طرفدار است .
تیزر های رئال : این نوع تیزر ها كه به صورت يك تبليغ تلويزيوني و واقعي می باشند به معرفی محصولی به صورت واقعی و فیلمبرداری شده می پردازند .
تيزر هاي رئال انيميشن : به دسته ای از تیزر ها گفته می شود که تلفیقی از واقعیت و انیمیشن هستند یعنی هم از انیمیشن استفاده شده و هم از یک فیلمبرداری حقیقی

 

تیزرهای تبلیغاتی

تیزرهای تبلیغاتی و کاربرد آن ها 

موشن گرافیک نوعی از فیلم سازی متحرک می‌باشد, که برای تولید و اجرای آن از گرافیک پویا و متحرک استفاده می‌شود. در این اثر دو نوع هنر فیلم سازی و گرافیک با همدیگر ادغام شده و از هر دوی آن‌ها برای منتقل کردن محتوا و پیام‌های خاص به صورت مصور استفاده می‌شود. اگرچه مدل‌هایی از تیزرها برای مثال سایه بازی درهنرهای قدیمی وجود داشته؛ اما این تکنیک‌ها قطعا مدیون به وجودآمدن نرم افزارهای رایانه ای و پیشرفت مالتی مدیا می‌باشد.

تیزرهای تبلیغاتی غالبا دو شاخصه مهم و عمده دارند

از راه عناصرهای بصری گرافیکی و دیداری اثر فوری و قابل توجهی بروی مخاطب می‌گذارند. همچنین مانند دیگر اثرهای گرافیکی موجز، مینیمال، سمبولیک و نشانه محور نیز می‌باشند. ( تیزرهای تبلیغاتی ) – این دو شاخصه مهم سبب می شود که هم در فیلم‌هایی که با اهداف برندینگ تولید و اجرا می‌شوند کاربرد داشته باشند و هم در فیلم هایی که به توضیح یک فرآیند می‌پردازند و خصوصا فیلم‌های آموزشی و درسی کاربرد بسیار ارزنده‌ای داشته باشند.

 

 

اثر گذاری رنگ، فرم، بافت، حرکت در تیزرهای تبلیغاتی

اثر گذاری رنگ، فرم، بافت، حرکت و… در کنار موسیقی و افکت صوت می‌تواند برند و یا موضوع مورد نظر را در حافظه مخاطب و مشتری ماندگار کند و رنگ سازمانی، لوگو، تایپوگرافی و دیگر عناصر بصری یک برند را به ناخود آگاه ذهن‌ها ثبت کند. هویت سازی و شخصیت ‌سازی برای لوگو و برند در همه‌ی شبکه‌های تلویزیونی از تیزرها، آرم استیشن‌ها، وله‌ها، تیتراژ، opener ها، اعلام برنامه‌ها وحتی میان برنامه‌های موشن گرافیک انجام می‌گیرد. از طرف دیگر سادگی مینیمالیستی و استفاده از نمادها کمک بسیار زیادی می کند تا برای اهداف آموزشی و پرزنت ها بسیار موثر باشد. برای مثال: شرح یک ایده استارتاپی و یا فرایندی که قرار است به اجرا درآید, اما مردم از چگونگی ساز و کار آن اطلاعات دقیقی ندارند با این روش بسیار مناسب و موثر است.

تفاوت انیمیشن و تیزرهای تبلیغاتی در چیست

تیزرهای موشن گرافیک- انیمیشن بیشتر مانند قصه و داستان است و معمولا محتوای خود را از راه داستان به بیننده انتقال می‌دهد؛ اما موشن بیشتر با تکیه بر تصویر متحرک و عناصر بصری از جمله فرم، رنگ، بافت و ترکیب بندی و حرکت محتوایی خود را قابل اجرا می‌کند. اگرچه استفاده از عناصر بصری، موسیقی، صدا و حرکت، وجه اشتراک انیمیشن و موشن گرافیک است اما روایت حکایات داستانی معمولا درانیمیشن بیشتر به چشم می‌آید. انیمیشن معمولا شخصیت محور اما موشن گرافیک اصولا تصویر محور است. تیزرهای موشن گرافیک – انیمیشن معمولا به بخش‌های زیرین داستانی، روانی، احساسی و فلسفی شخصیت ها و پرسوناژ ها پردازش می‌کند اما انیمیشن های تبلیغاتی با هدف سمبولیک، نشانه شناسی و تشریح رویدادها و فرایندها به ایجاد موضوع می پردازد. از این جهت کاربرد تیزرها بیشتر در صنعت تبلیغات و برندینگ می‌باشد و انیمیشن در صنعت سرگرمی و سینما فعالیت می‌کند.

فرم ارائه در انیمیشن بیشتر به سینمای داستانی و موضوعی نزدیکتر است

تیزرهای موشن گرافیک- فرم‌هایی چون سریال تلویزیونی، فیلم سینمایی، انیمیشن های کوتاه داستانی و … اما نوع ارائه تیزرها بیشتر به تیزرهای تبلیغاتی، تیتراژ و عنوان بندی، کلیپ های آموزشی و… نزدیکتر می‌باشد. هنر انیمیشن با تدوین تداومی اجرا می‌شوند؛ که برای تشریح و روایت کردن داستان‌ها نرمال‌تر می‌باشد. اما هنر موشن گرافیک بیشتر با تکنیک غیر خطی که فاقد ادامه دار بودن زمان و مکان رویدادهاست و غالبا به ارائه محتوا تکیه می‌کند. برای ساخت انواع موشن گرافیک و ثبت سفارش اینجا را کلیک کنید.

کلام آخر

امیدواریم با نوشتن این مطلب توانسته باشیم شما را راهنمایی کرده باشیم ، برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با ساخت انیمیشن ها و تیزرهای تبلیغاتی و یا دیدن تعرفه های وب سایت ما ، میتوانید از لینک تعرفه و ساخت به قسمت انواع موشن گرافیک ها مراجعه فرمایید. در صورتی که تمایل دارید نمونه های بیشتری ببینید میتوانید از اینجا وارد قسمت نمونه کارها شوید و نمونه کارهای بیشتری ببینید. ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی و انیمیشن های حرفه ای | tookaa.ir 

موفق باشید

به این نوشته امتیاز بدید
[مجموع: 3 میانگین: 5]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *