سناریو موشن گرافیک

 

سناریو موشن گرافیک

پیشنهاد میکنیم قبل از مطالعه متن این صفحه ، این ویدیو را ببینید تا بهتر شروع کنیم.

 

 

متن سناریو موشن گرافیک ویدیویی بالا ( نمونه ) :

  1. برای رشد کسب و کارتون به چی نیاز دارید؟
  2. فکر کنید ، ایده های جدید داشته باشید ، خلاقیت بخرج بدید ، استراتژی داشته باشید و به دنبال راه حل ها بگردید و از مشکلات احتمالی نترسید!
  3. برای خلق یک ایده دقت کنید و جستجو کنید.
  4. خلاقیت نیاز به دانش خاصی نداره فقط کافیه ذوق به خرج بدی.
  5. برای پیاده کردن ایده هاتون برنامه ریزی کنید و با یک استراتژی عالی اجراشون کنید.
  6. با افراد مختلف مشورت کنید و با سلیقه و عقاید مختلف آشنا بشید.
  7. با رعایت همه این موارد ، بهترین خواهید بود.
  8. البته شما همیشه بهترین هستید.

( پایان سناریو موشن گرافیک )

 

( اگر زمان کافی برای مطالعه این متن ندارید میتوانید این فایل صوتی را گوش بدید. )

 

ساخت سناریو نیازی به …

ساخت سناریو نیازی به داشتن مهارت خاصی ندارد و سناریو نویسی فقط نیاز به نگارش و قصه جذاب دارد بعد از نوشتن برای هر قسمت از نوشته خود تصویر بسازید و بعد از آن ، آن را متحرک سازی کنید. آنقدر متن و تصویر را ویرایش کنید تا فایل نهایی شما ایجاد شود و بعد از رضایت بدست آمده شروع به صدا گذاری ها و افکت های نهایی کنید. در ادامه با توکا باشید تا چند نکته را که توانستیم تجربه کنیم را در اختیار شما قرار بدیم.

فراموش نکنید موضوع برای موشن گرافیک را شما باید ایجاد کنید و در مراحل تولید موشن گرافیک از آن بهره ببرید.

سناریو موشن گرافیک و یا همان داستان نویسی موشن گرافیک باید طوری نوشته شود که بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن ( پیشنهاد ما 1 دقیقه و حتی کمتر است ) سریع و آسان کل مطلب را به کاربر و مخاطب شما برساند.

شروع سناریو موشن گرافیک و یا همان داستان نویسی موشن گرافیک

 

 

شروع سناریو موشن گرافیک بهتر است با معرفی شما و یا برند شما ، سازمان ، فروشگاه و یا محصول … شما باشد.  شما می توانید از لوگو موشن ها استفاده کنید و یا اگر نمی خواهید شروع سناریو موشن گرافیک را با معرفی خود شروع کنید حتما حتما با مهم ترین کالا و یا خدمات خود شروع کنید.

 

سناریو موشن گرافیک – موضوع برای موشن گرافیک

 

نکات مهم برای شروع داستان نویسی موشن گرافیک

به طور مثال فرض کنید که می خواهید یک فروشگاه اینترنتی فروش پوشاک را معرفی کنید. بهتر است از یک محصول خاص فصل و یا معروف و یا مد سال شروع کنید. اجازه دهید مخاطب شما همان اول از دیدن موشن گرافیک  شما میخکوب شود و تا پایان موشن گرافیک را با تمام علاقه و اشتیاق دنبال کند. این کار باعث می شود که مخاطب همیشه به دنبال تبلیغات جدید شما نیز بیاید. در شروع سناریو موشن گرافیک سعی کنید مشخص کنید که این محصول شما چه مزیت هایی دارد مانند قیمت و هزینه ارسال که مهمترین علت خواهد بود تا مخاطب تفاوت شما را با رقبا متوجه شود. این شروع خوبی برای شما خواهد بود که در چشم مخاطب بسیار خوب و گیرا دیده شوید.

در مرحله بعد سعی کنید از داستان موشن گرافیک برای ایجاد علاقه بیشتر مخاطب به محصولات خود استفاده کنید.

خلاقیت و تبلیغات غیر مستقیم

در حال ساخت موشن گرافیک - سناریو موشن گرافیک

مراحل تولید موشن گرافیک و موضوعات مرتبط

سعی نکنید در طول سناریو موشن گرافیک فقط در مورد فروشگاه ، خدمات و یا نوع نگرش متفاوت خود با مخاطب ارتباط برقرار کنید ، سعی کنید داستان نویسی موشن گرافیک را طوری انجام دهید که به صورت غیر مستقیم به مخاطبان خود محصول و یا خدمات خود را معرفی کنید.

به طور مثال:

اگر می خواهید یک گوشی موبایل جدید را که تازه در فروشگاه خود موجود کرده اید را معرفی کنید از یک گوشی موبایل قدیمی در سناریو موشنگرافیک خود یاد کنید و کم کم به سمت محصول اصلی خود حرکت کنید. فکر کنید که یک گوشی موبایل یازده دو صفر نوکیا قبل از نمایش مدل جدید محصولات موبایل چقدر می تواند برای مخاطب جذاب و یاد آور خاطرات باشد. همین امر باعث می شود موشن گرافیک شما به اشتراک گذاری بیشتر برسد و بازدید شما برای بکار بردن این تکنیک بشدت افزایش پیدا کند.

از تولید موشن گرافیک بیش از 3 دقیقه خودداری کنید

مخصوصا اگر می خواهید کالای خاصی را تبلیغ کنید از سناریو موشن گرافیک طولانی و کسل کننده پرهیز کنید! مخاطبان خود را خسته نکنید. به عنوان مثال شبکه های تبلیغاتی تلویزیونی که یک ربع الی بیست دقیقه در ارتباط با فروش یک کفش صحبت می کنند. بشدت شما را خسته می کنند و دیگر تمایلی به دیدن ادامه موشن گرافیک را ندارند.

قسمت های پایانی سناریو موشن گرافیک – موضوع برای موشن گرافیک

قسمت های پایانی موشن گرافیک را سعی کنید با تکنیک های گرافیکی پر کنید و کمتر اجازه دهید مخاطب طرح های ثابت ببیند. از هیجان بیشتر استفاده کنید.

به طور مثال: از تخفیف ها در محصولات و خدمات خود صحبت کنید و سعی کنید اصل مطلب را در قسمت های پایانی بیان کنید.

اگر خدمات مسافرتی و یا بیمه یا حقوقی ارائه می دهید ، سعی کنید مخاطب خود را با یک سورپرایز قیمتی و یا خدماتی رایگان غافلگیر کنید.

  • به طور مثال مسافرت های کاملا اقساطی و بدون بهره
  • مشاوره بیمه و یا حقوقی یک جلسه رایگان
  • در فروش محصولات ، ارسال رایگان و خدمات بازگشتی کالا
  • در پایان سناریو موشن گرافیک و یا داستان نویسی موشن گرافیک

اگر در شروع نام برند خود را به نمایش در نیاورده اید حتما در پایان سناریو این کار را انجام دهید ، چون باعث می شود آخرین تصویر نام و یا لوگو برند شما باشد که در ذهن مخاطب باقی می ماند. از قرار دادن شماره تماس و یا آدرس در موشن گرافیک به شدت خود داری کنید.

بهترین نوع پایان یک موشن گرافیک استفاده از لوگو موشن ها است.

 

چند مورد که اگر موشن گراف هستید باید در ساخت و تولید موشنگرافیک رعایت کنید:

  • به هیچ عنوان از موشن گرافیک های طولانی با داستان نویسی طولانی برای موارد غیر آموزشی استفاده نکنید.
  • داستان موشن گرافیک را به سبکی طراحی کنید که با معرفی شما در پایان و یا در شروع آن باشد.
  • از تکرار بپرهیزید.
  • اگر از گوینده استفاده می کنید بخواهید تا هیجان را نسبت به موشن گرافیک طراحی شده کنترل کند.
  • اگر از گوینده استفاده نمی کنید فقط کلمات کلیدی را نمایش دهید و از توضیح نوشتاری طولانی بپرهیزید.
  • موسیقی بجای خود ، افکت گذازی بجای خود ، افکت های صوتی بعد چهارم موشن گرافیک شما خواهند بود و حتما از افکت های صوتی استفاده کنید.
  • رنگ های مرتبط با خدمات ، آموزش و یا محصول خود بکار ببرید.
  • سرعت موشن گرافیک را طوری تنظیم کنید که مخاطب نکات کلیدی را متوجه شود ، نه بشدت سریع و نه کند.
  • اگر سازنده موشن گرافیک هستید سعی نکنید از شخصیت های معروف کارتونی و یا کاریکاتورهای معروف استفاده کنید.
  • موشن گرافیک فقط نیاز به متحرک سازی المان های گرافیکی دارد تا تفاوت خود را نسبت به انیمیشن ها نشان دهد. برای ساخت موشن گرافیک بیشترین خلاقیت را از خود نشان دهید.
  • تاکید می کنیم از قرار دادن شماره تماس و یا آدرس در موشن گرافیک به شدت خود داری کنید.

موضوعات موشن گرافیک

 

 

در پایان چند پیشنهاد داریم که در مراحل ساخت و تولید انیمیشن آنها را رعایت کنید :

تیزر تبلیغاتی – موضوع برای موشن گرافیک – مراحل تولید موشن گرافیک – موضوعات موشن گرافیک

  • اگر تخصص کافی در اجرا و یا هزینه کافی برای سفارش موشن گرافیک حرفه ای ندارید از ساخت انیمیشن در کار خود بشدت پرهیز کنید. حرکت دادن شخصیت های موشن گرافیک اگر حرفه ای انجام نشود حرفه شما را دچار اختلال خواهد کرد. به این مورد بسیار توجه کنید.
  • تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن را درک کنید و در مورد آن مطالعه کنید.
  • سعی کنید استفاده از عکس های واقعی در کنار المان های کارتونی خودداری کنید.
  • ساخت یک انیمیشن کامل با یک سناریو موشن گرافیک و داستان نویسی موشن گرافیک خاص و عجیب به نتیجه نمی رسد خلاصه مطلب را بیان کنید و سختگیری نکنید.
  • ماهیت اصلی یک موشن گرافیک به خلاصه گویی و مختصر بودن قدرت بیان آن است.
  • ما سعی خواهیم کرد این مطلب را به روزرسانی کنیم و نکات بیشتری را اضافه کنیم ، امید داریم که شما بهترین مسیر را در تبلیغات خود پیدا کنید و همکار ما باشید.

اگر علاقه دارید که مطالب بیشتری بدانید این مطالب را از دست ندهید :

ساخت موشن گرافی یا موشن گرافیک؟

تیزر تبلیغاتی مراحل تولید موشن گرافیک – موضوعات موشن گرافیک – موضوعات موشن گرافیک

به این نوشته امتیاز بدید
[مجموع: 35 میانگین: 4.8]
7 پاسخ
  1. محمد عزیزی
    محمد عزیزی گفته:

    سلام ممنون از مطلب کاملی که قرار دادید . چطور میتونیم سفارش بدیم که توکا داستان یا سناریو بنویسه؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + دوازده =