ساخت تیزر تبلیغاتی و طراحی موشن گرافیک

ساخت تیزر تبلیغاتی و طراحی موشن گرافیک یکی از دقدقه های امروزی برای تبلیغات است ، هزینه زیاد ، ایده داشتن ، صرف زمان و الی آخر ، اما چه میشود کرد بالاخره باید تبلیغات را شروع کرد و برای رسیدن به جایگاه ویژه در تبلیغات باید هزینه کرد و همچنین باید زمان گذاشت.

ساخت تیزر تبلیغاتی و طراحی موشن گرافیک

چطور تیزر تبلیغاتی بسازیم

برای ساخت تیزر های تبلیغاتی سه راه اصلی وجود دارد :

  1. ۱-شخصا شروع به یادگیری کنید و ساخت تبلیغات را شروع کنید ، البته هدف ما تیزرهای انیمیشنی و یا موشن گرافیک است و نه تیزر های رئال
    ۲-فرد و یا افرادی را استخدام کنید که برای شما این کار را انجام دهند
    ۳-به شرکتی های ساخت موشن گرافیک اعتماد کنید که این کار را برای شما انجام دهند.

هدف ما در این مطلب تیزرهای انیمیشنی است

اگر بخواهید یاد بگیرید که چطور دست بکار بشید و ساخت تیزرهای موشن گرافیک را بیاموزید اولین و مهم ترین نکته برای شما زمان است ، برای یادگیری شاید در ۳ تا ۶ ماه بسیار زیاد با ساخت تیزر تبلیغاتی آشنا شوید اما چند سال زمان نیاز دارید تا تجربه کسب کنید و حرفه ای شوید ، ساخت و طراحی موشن گرافیک به چندین مهارت نیاز دارد مثلا باید رنگ ها را بشناسید و دقیقا بدانید که چطور رنگ ها را کنار هم بچینید ، با نرم افزارهای مختلف آشنایی داشته باشید مانند افترافکت ، افینیتی دیزاینر ، اپل موشن و ایلاستریتور و همچنین بهترین انیمیشن زمانی ساخته میشود که توانایی کشیدن و طراحی داشته باشید و در آخر اگر بخواهیم کوتاه به این مورد نگاه کنیم باید صدا شناسی و افکت گذاری اصولی را هم بلد باشید.

اگر زمان ندارید استخدام موشن گرافیست را انتخاب کنید

گر زمان کافی برای یادگیری ندارید موشن گرافیست استخدام کنید البته به این نکته توجه کنید که حتما از فرد و یا افرادی استفاده کنید که تجربه زیادی در این کار داشته باشند تا بتوانند بهترین ساخت تیزر تبلیغاتی و طراحی موشن گرافیک را برای شما انجام دهند. البته این روش مناسب افرادی است که توانایی مالی خوبی داشته باشند که بتوانند حقوق کافی پرداخت کنند ، اگر تعداد کارهای تبلیغاتی زیادی ندارید روش سوم را به شما پیشنهاد میکنیم.

شرکت طراحی موشن گرافیک و ساخت تیزر تبلیغاتی

اگر فکر میکنید که تعداد ویدئو های تبلیغاتی که در برنامه کاری آینده خود دارید زیاد نیست پروژه خود را به شرکت طراحی موشن گرافیک بدهید تا برای شما انجام دهند ، این روش بیشتر برای شما امنیت دارد به چند دلیل :

  1. ۱- شرکت ساخت و طراحی تیزرهای تبلیغاتی تعداد زیادی کار انجام داده اند و تجربه آنها زیادتر از یک فرد است
    ۲- با پرداخت یک مبلغ ثابت یک تیم در اختیار دارید نه یک فرد
    ۳- این نوع شرکت های طراحی موشن گرافیک و ساخت تیزرهای تبلیغاتی صاحب ایده هستند و گروهی فعالیت میکنند.
    ۴- شرکت های ساخت موشن گرافیک از سخت افزار و نرم افزارهای روز استفاده میکنند که در نتیجه خروجی خوبی دریافت خواهید کرد.
    ۵- یک فرد حرفه ای به خوبی یک تیم حرفه ای نخواهد بود

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی و طراحی موشن گرافیک

هر تیم و یا افرادی روش های متفاوتی دارند اما اصولی ترین روش ساخت موشن گرافیک و ساخت تیزر تبلیغاتی به این شکل است که :

طراحی موشن گرافیک و ساخت تیزر تبلیغاتی

در مرحله اول باید به طور دقیق هدف تبلیغات مشخص شود

در مرحله اول باید به طور دقیق هدف تبلیغات مشخص شود ، یعنی باید دانست که میخواهید چه چیز را به نمایش بگذارید ، محصول ، معرفی خدمات و …

مرحله دوم سناریو موشن گرافیک اهمیت بسیاری دارد

مرحله دوم سناریو موشن گرافیک اهمیت بسیاری دارد ، سناریو موشن گرافیک همان دیالوگی است که در آخر گوینده آن را بر روی پروژه میخواند ( نریشن ) .

مرحله سوم آماده کردن فایل های گرافیکی

مرحله سوم آماده کردن فایل های گرافیکی است و یا اگر یک تیم حرفه ای وجود داشته باشد باید برای شما تصویر را بکشد و نه از فایل های آماده گرافیکی و وکتورها استفاده کند ، البته این بستگی به هزینه شما نیز دارد ، اگر برای ساخت تیزر تبلیغاتی هزینه ای کم از شما خواستند اطمینان داشته باشید که کار شما با قالب موشن گرافیک ساخته خواهد شد.

مرحله چهارم نریشن یا همان گوینده تبلیغاتی ( راوی )

مرحله چهارم تحویل سناریو به نریشن یا همان گوینده تبلیغاتی که در زمان ساخت تیزر تبلیغاتی و طراحی موشن گرافیک صرفه جویی شود. هر صدایی هزینه خود را دارد و کیفیت رکورد صدای خود را ؟!!؟ از این موضوع قافل نشوید و حتما با افراد با تجربه گویندگی کار کنید.

مرحله پنجم متحرک سازی طراحی موشن گرافیک است

مرحله پنجم متحرک سازی طراحی موشن گرافیک است که مهمترین قسمت این کار محسوب میشود ، تفاوت اصلی موشن گرافیست ها و شرکت طراحی موشن گرافیک در همین نکته است یعنی متحرک سازی المان های گرافیکی ، اینکه در هر کاری یک شخصیت ایجاد کنند و آن را متحرک کنند مهم نیست ، مهم این است که کل تصاویر را حرفه ای و بجا متحرک سازی کنند.

میکس تمام داده ها بر روی هم مانند صدا ، موسیقی

مرحله ششم میکس تمام داده ها بر روی هم مانند صدا ، موسیقی و افکت های دیگر است و در اینجا میتوان گفت پروژه شما آماده است ، توجه داشته باشید که نباید بیش از حد از افکت های صوتی استفاده کرد و اینکه توجه داشته باشید که صدای نریشن بیش از صدای موسیقی زمینه باشد.

اگر علاقمند هستید بیشتر در ارتباط با ساخت موشن گرافیک آشنا شوید پیشنهاد میکنیم از مطالب دیگر ما دیدن کنید. 

به هر قیمتی تبلیغات نکنید

متاسفانه یکی از تفکرات بدی که باید به آن توجه داشت مساله مالی است که اقلب به اینکه تبلیغات برایشان ارزان تمام شود توجه میکندد و نه کیفیت نهایی ، به مشورت کارشناسان توجه کنید و سعی نکنید خواست خود را به تجربه کارشناسان حوزه مارکتینگ ترجیح دهید ، اگر تبلیغات شما از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد باعث میشود که نه تنها رشد نکنید بلکه از جایگاه فعلی خود نیز پایین تر بروید و نتیجه منفی ببینید ، به هر قیمتی تبلیغات نکنید. امیدواریم این مطلب را پسندیده باشید ، ساخت تیزر تبلیغاتی و طراحی موشن گرافیک .

به این نوشته امتیاز بدید
[مجموع: 7 میانگین: 4.7]
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *