مراحل ساخت موشن گرافیک

موشن گرافیک یکی از بهترین تکنیک ها یا بهتر بگوییم بهترین های هنر مدرن است که میتواند برای شما محیطی ایجاد کند که به راحتی بتوانید تبلیغات خود را بسازید و یا به معرفی کسب و کار خود بپردازید و یا هرآنچه را که میخواهید معرفی کنید. البته موشن گرافیک توانایی های زیادی دارد که در این مطلب ما تصمیم داریم در ارتباط با مراحل ساخت موشن گرافیک بیشتر صحبت کنیم ، اما شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر از اینجا در ارتباط با انواع موشن گرافیک مطالعه کنید و بیشتر با انواع موشن گرافیک آشنا شوید.

مراحل ساخت موشن گرافیک

مرحله اول آماده سازی سناریو موشن گرافیک

ابتدا قبل از شروع به ساخت و هر اقدام دیگری باید بدانیم نقشه راه ما چیست ؟ ، خط داستانی چیست ؟ چه المانهای گرافیکی نیاز داریم ؟ شروع و پایان کار ما کجاست و همچنین گوینده به سناریو موشن گرافیک در نهایت نیاز دارد که پروژه کار را برای ما انجام دهد. برای آشنایی بیشتر میتوانید مطلب سناریو موشن گرافیک را مطالعه کنید. سناریو برای کل پروژه اولین و مهمترین قسمت از ساخت موشن گرافیک است. از نوشتن سناریو های پیچیده خود داری کنید ، سناریو ها باید کاملا ساده باشند چون قدرت موشن گرافیک به سادگی بیان آن است ، کوتاه و مفید بنویسید ، از تیزرهای تبلیغاتی طولانی پرهیز کنید.

مرحله دوم آماده سازی طرح های گرافیکی

پس از مشخص شدن خط داستانی موشن گرافیک شروع میکنیم به ساخت و طراحی گرافیک و در بعضی مواقع نیز میتوان از طرح های گرافیکی آماده نیز برای ساخت استفاده کرد ، البته با رعایت شخصی سازی های ممکن تا پروژه پایانی مشابه کارهای دیگر نشود ، دومین مرحله ساخت طراحی گرافیک است که میتواند تاثیر زیادی بر کیفیت نهایی ایجاد کند. اگر بخواهید حرفه ای تر کار خود را انجام دهید بهتر است از یک طراح گرافیک کمک بگیرید و کمتر از مدل های آماده و رایگان استفاده کنید ، موشن گرافیک زمانی بهترین تاثیر را ایجاد میکند که بهترین و خلاق ترین طرح های گرافیکی در آن به کار رفته شده باشد.

مرحله سوم شروع به متحرک سازی مطابق سناریو

تفاوت توان موشن گرافیست ها دقیقا در همین مراحل ساخت موشن گرافیک است ، مهمترین و سخت ترین قسمت ساخت موشن گرافیک متحرک سازی کارکتر ها و المانهای گرافیکی است ، پس از آماده کردن المانهای گرافیکی مطابق سناریویی که از قبل آماده کرده بودیم شروع به متحرک سازی طرح های گرافیکی میکنیم که این کار همان ساخت موشن گرافیک است. تفاوت بیشتر تیم ها و یا افرادی که ساخت موشن گرافیک را انجام میدهند در این مرحله کاملا مشخص میشود ، استفاده بیش از حد از پلاگین های آماده و انواع استریپ موشن گرافیک و غیره میتواند تاثیر های مختلف بر روی خروجی کار قرار دهد ، ما همیشه گفتیم که اگر تیزر تبلیغاتی مناسبی نمی توانید بسازید بهتر است تبلیغ نکنید چون تاثیر منفی برای شما به دنبال خواهد داشت.

مرحله چهارم افکت های گرافیکی

افکت گذاری به پروژه شما معنا میبخشد و هرچقدر افکت های بجایی استفاده کنید نتیجه کار متفاوت خواهد شد ، فراموش نکنید استفاده بیش از حد از افکت ها میتواند مخاطب را فراری دهد و باعث شود تیزر تبلیغاتی شما را تا انتها نبیند پس از افکت ها به طور مناسب استفاده کنید.

موشن گرافیک

پس از ساخت موشن گرافیک بهتر است شروع به بازبینی کنیم و در پایان افکت گذاری را انجام دهیم به این علت که ویدیوی نهایی بهتر خود را نمایش میدهد که بتوان تصمیم گرفت افکت ها را کجا قرار دهیم مانند transation ها و افکت های بصری دیگر ، یکی دیگر از علت هایی که برای افکت گذاری در پایان ساخت پیشنهاد میکنیم بالا رفتن سرعت لندینگ پروژه است که باعث میشود طول عمر سیستم سخت افزاری شما بیشتر شود و همچنین سرعت تحویل پروژه. البته تمام موارد گفته شده متوجه موشن گرافیک های کوتاه و توضیحی است.

مرحله پنجم نریشن کار ( گوینده موشن گرافیک )

خیلی ها این فکر را دارند که گویندگی ساده است و نمیخواهند از گویندگانی استفاده کنند که تجربه کافی در این حرفه را دارند ، متاسفانه دیده شده است که خروجی های حرفه ای موشن گرافیک به خاطر گویندگی نا مناسب نتیجه ای عکس و منفی ایجاد کرده است. در اینجا سناریو موشن گرافیک را در اختیار گوینده قرار داده میشود تا با کیفیت مطلوب خروجی را آماده کند ، توجه داشته باشید هر چقدر کار شما حرفه ای باشد اما صدای گوینده یا همان نریشن کار مناسب با کاره شما نباشد نتیجه کار شما را منفی خواهد کرد. سعی کنید از ابزار های ضبط صدای قدرتمند استفاده کنید و یا از استودیو ضبط صدا برای نریشن موشن گرافیک بهره بگیرید.

مرحله ششم از مراحل ساخت موشن گرافیک ، افکت صوتی و موسیقی

پس از هماهنگی نریشن با موشن گرافیک ساخته شده زمان آن است که شلیک آخر و نهایی را انجام دهیم ، موسقی موشن گرافیک پر از اهمیت است و کاملا باید با ویدیوی شما همخوانی داشته باشد و همچنین زیبایی و هماهنگی کاملی با نریشن پروژه شما داشته باشد ، اگر یک انیمیشن کوتاه برای معرفی دارید موسیقی مطلوب و دلنشینی استفاده کنید تا باعث شود بیننده مجذوب کار شما شود ، اگر تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک دارید از موسیقی های پر هیجان استفاده کنید. افکت ها را فراموش نکنید بیننده با انیمیشن تبلیغاتی شما ارتباط بهتری برقرار میکند و باعث درک مطلب میشود.

در آخر به این موضوع توجه داشته باشید

در آخر به این موضوع توجه داشته باشید که اگر از شرکت و یا افرادی خواسته اید که برای شما موشن گرافیک را بسازند قبل از انتشار کار ابتدا موشن گرافیک ساخته شده را به چند نفر با سلیقه مختلف نمایش دهید و ببینید نظر همه مثبت است و یا خیر ، سپس انیمیشن ساخته شده را منتشر کنید. توجه داشته باشید از انتشار انیمیشن های تبلیغاتی که به حد کافی حرفه ای ساخته نشده اند خود داری کنید به این علت که میتواند نه تنها باعث پبشرفت شما نشود بلکه باعث نتیجه منفی بر کسب و کار شما نیز بشود ، یا حرفه ای تبلیغات کنید و یا اصلا تبلیغ نکنید.

امید داریم این مطلب هرچند مختصر شما را به اندازه کافی راهنمایی کرده باشد.

به این نوشته امتیاز بدید
[مجموع: 3 میانگین: 5]
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *